کد خبر : 6728
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 11:31

پالایشگاه اصفهان در شش ماهه اول سال چقدر پول درآورده؟

پالایشگاه اصفهان در شش ماهه اول سال چقدر پول درآورده؟
بررسی صورت‌های مالی 6 ماهه پالایش نفت اصفهان نشان می‌دهد، بر خلاف افزایش بیش از 11 درصدی مقدار فروش پالایشگاه اصفهان در نیمه نخست سال جاری نرخ فروش محصولات این پالایشگاه به دنبال کاهش کرک اسپردها در یک سال گذشته پایین آمد.

به گزارش انرژی پرس، همین موضوع سبب افت درآمد حاصل از فروش پالایش نفت اصفهان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ شد. اما این موضوع به همین جا ختم نشد؛ چرا که بهای تمام شده محصولات فروش‌رفته شرکت در این دوره بیش از یک درصد بالا رفت و همین موضوع سبب پایین آمدن سود ناخالص پالایشگاه اصفهان شد.

همچنین پالایشگاه اصفهان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود دو هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان صرف هزینه‎‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی خود کرد که از این مقدار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به استهلاک و ۶۲۴ میلیارد تومان هزینه حقوق و دستمزد بوده است.

در طرف مقابل اما تسعیر دارایی‌های ارزی عملیاتی برای این پالایشگاه حدود پنچ هزار و ۷۵ میلیارد تومان سود به همراه داشته است. به این ترتیب برآیند ارقام فوق سبب شد تا پالایشگاه اصفهان در نیمه نخست سال جاری ۲۶ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان سود عملیاتی شناسایی کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید:  سود خالص پتروشیمی فناوران کاهش یافت

درآمدهای پالایشگاه اصفهان از بازار سهام

از طرفی شرکت در این دوره متحمل هزینه هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بابت تسهیلات دریافتی از بانک‌ها بوده است. همچنین پالایش نفت اصفهان در ۶ ماهه نخست سال جاری بیشتر از ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت خرید سهام شرکت نفت سپاهان در سال ۱۴۰۰ پرداخت کرده است.

در سمت دیگر نیز پالایشگاه اصفهان حدود ۵۸۳ میلیارد تومان از محل سود سهام نفت سپاهان و ۸۸۹ میلیارد تومان از محل سایر اوراق بهادار و سپرده‌های بانکی، درآمد غیر عملیاتی شناسایی کرده است. در نهایت نیز این پالایشگاه حدود سه هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

به این ترتیب پالایشگاه اصفهان در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از ۱۰ درصد رشد کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا دوشنبه , ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳

سلام.امان از مدیر دانا،امان از دست ادم غیرتمند!امان از مدیر با شرف!سلام وصلوات خدا وپیامبر وهمه خوبان به خادمیان شایسته درکشور.لعنت خدا ورسولش بر مدیرانی که خود میدانندنمیفهمند اما غیرت ندارند نه بگویند.طرف یکشرکت فرعی را نمیتوانسته اداره کند حالا شده مدیر عامل شرکت مادر تخصصی!!!!خداوند به مهندس غریزی وهمکارانش سلامتی وعزت بدهد