کد خبر : 3391
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 11:42

وزیر نیرو:

پروژه های اولویت دار برای مهار سیلاب در دستور کار قرار گرفت

پروژه های اولویت دار برای مهار سیلاب در دستور کار قرار گرفت
وزیر نیرو از دستور کار قرار گرفتن 13تا 15 پروژه اولویت دار به منظور جلوگیری از خطرات سیلاب در فصل های سرد پیش رو خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه در نشست سراسری مدیران ستادی و مدیران عامل آب منطقه‌ای کشور در خصوص آخرین وضعیت و زمان بهره‌برداری پروژه‌های اولویت‌دار و اضطراری بخش آب ضمن اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر افزایش بارش‌ها در پاییز امسال گفت: این امر در چنین شرایطی در کنار امیدبخشی در افزایش منابع آبی کشور، زنگ خطری برای ما محسوب می‌شود و لازم است اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مهار سیلاب به خصوص در بستر رودخانه‌ها و نیز اجرای پروژه‌های اضطراری، رفع انسداد و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار باشد.

وی افزود: پروژه‌های اولویت‌دار آب استان‌ها مطابق جدول زمان‌بندی پیگیری می‌شود و به واسطه برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد تلاش داریم از بارش‌های پاییزی با کمترین خسارت، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم. در چنین شرایطی باید نقاط گلوگاهی و حادثه خیز مناطق مختلف کشور مد نظر قرار گیرد.

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت تسریع در پیشبرد و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت آب کشور ادامه داد: قرار است به نحوی مدیران صنعت آب کشور مدیریت کنند که در زمان‌های معین و طبق جدول، پروژه‌ها به سرانجام برسند و افتتاح شوند.

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه در برخی از استان‌های کشور حدود ۱۳ تا ۱۵ پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفته است تاکید کرد: بر این اساس انتظار می‌رود به نحوی مدیریت شود که همه پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های اولویت‌دار مطابق جدول زمان‌بندی پیگیری شود.

محرابیان در پایان خاطرنشان کرد: اکنون در آستانه بارش‌ها هستیم و برنامه منابع و مصارف از دو هفته دیگر آغاز می‌شود، بر این اساس لازم است مدیران حوضه آبریز، جداول منابع و مصارف را آماده و برای تصویب ارائه دهند تا مدیریت منابع آب کشور بر اساس این برنامه صورت بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.