کد خبر : 5535
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 12:24

نمایشگاه صنعت برق آغاز به کار کرد

نمایشگاه صنعت برق آغاز به کار کرد
مشاور وزیر نیرو و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه‌های صنعت آب و برق گفت: بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق ایران با رشد ٦٣ درصدی شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته آغاز به كار كرده است.

به گزارش انرژی پرس، به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،علی‌اکبر کاظمی” در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت برق ایران و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق که با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، برخی وزیران و سفرای خارجی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور،رئیس سندیکای صنعت برق و فعالان و متخصصان صنعت برق کشور برگزار شد، گفت: نخستین جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران  باهمکاری پژوهشگاه نیرو، شرکت توانیر و برق حرارتی و تمامی مجموعه وزارتخانه برگزار شد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه با رشد ۶٣ درصدی نسبت به سال گذشته آغاز به کار کرده است، افزود: استقبال باشکوه و پررونق از نمایشگاه نشانگر پویایی و بزرگ بودن این صنعت است.
وی ازحضور  ۴۷۴  شرکت داخلی و ۱۱۰  شرکت خارجی از ۱۲ کشور در این نمایشگاه خبر داد و یاد آور شد: صنعت برق ایران ۹۹ درصد در حوزه فناوری و تکنولوژی مستقل و خودکفا شده است و بر این اساس در ساخت نیروگاه و انتقال و توزیع تقریبا خودکفا هستیم و ضرورت دارد در ایجاد فن بازار نیز پیشگام باشیم.
وی با اشاره به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق برای نخستین بار در این جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران اظهار کرد: در تمامی استان‌ها ستاد برگزاری تشکیل و با دانش بنیان ها و مراکز علمی و دانشگاهی مذاکره شده است.
مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو با بیان اینکه نزدیک به ۷۰۰ محصول به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران تشکیل کمیته علمی بوده است و از این تعداد ۳۸۷ محصول بر اساس ۲۲۰ نیاز صنعت برق در این جشنواره عرضه شده است و دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
کاظمی از برگزاری تورهای علمی در سراسر کشور با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی با حضور اساتید و دانشجویان خبر داد و یادآور شد: این تورها در فن بازار از شرکت‌های صنعتی دانش بنیان بازدید و به دریافت ایده خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید:  قطع گاز پتروشیمی‌ها تاثیر چندانی بر مدیریت مصرف گاز ندارد/ با سیاست کژدار و مریز پیش می‌رویم تا ببینیم چه پیش می‌آید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.