کد خبر : 8827
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 16:49

مرکز پژوهش‌های مجلس از سازوکارهای نوین برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت حمایت می‌کند

مرکز پژوهش‌های مجلس از سازوکارهای نوین برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت حمایت می‌کند
مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما در مجلس و مرکز پژوهش‌ها این است که از سازوکارهای نوین برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی چندی پیش در سفر به استان بوشهر از تأسیسات نفتی واقع در جزیره خارک بازدید کردند.

مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در این سفر از کمپ شرکت نفت فلات قاره، تأسیسات پایانه‌ها و اسکله‌های صادراتی واقع در جزیره خارک، تأسیسات ان‌جی‌ال و پتروشیمی خارک بازدید و در نشست کارشناسی با مدیران شرکت نفت فلات قاره، همچنین مدیران مجتمع پتروشیمی خارک شرکت کردند.

هادی افراسیابی، مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از تأسیسات نفت و گاز منطقه خارک به خبرنگار شانا گفت: منطقه خارک از نظر راهبردی برای ایران بسیار حائز اهمیت است. این منطقه اصلی‌ترین پایانه صادراتی نفت کشور است و به نوعی شریان اصلی صادرات نفت در این منطقه قرار دارد.

وی صنعت نفت را صنعتی پیشران و تامین‌کننده منابع کشور دانست و افزود: صنعت نفت امروز به صنعت پویایی تبدیل شده و به بالندگی خوبی رسیده است و در این دولت نیز مشاهده می‌کنیم که واقعاً کارهای جهادی برای این صنعت انجام شده و در حال انجام است، هرچند تحریم‌ها موانعی ایجاد کرده، اما کار هیچ‌گاه متوقف نشده است.

افراسیابی بازدید کارشناسان و مدیران مرکز پژوهش‌های مجلس از تأسیسات نفت و گاز جزیره خارک را مهم دانست و تصریح کرد: این بازدید کمک می‌کند با برخی موانع و مشکلات صنعت نفت آشنا شویم و در جهت کمک برای حل آنها گام برداریم.

مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه باید به هر نحوی منابع مالی برای توسعه صنعت نفت و گاز فراهم شود، اظهار کرد: صنعت نفت، صنعت سرمایه‌بری است. تلاش دوستان ما در مجلس و مرکز پژوهش‌ها نیز این است که از سازوکارهای نوین برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت حمایت کنیم.

حبیب‌الله ظفریان، مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پس از بازدید از تأسیسات نفتی و گازی جزیره خارک به خبرنگار شانا گفت: خارک منطقه حیاتی و مهم برای ایران از جهت اقتصادی به‌شمار می‌آید، زیرا بخش بزرگی از صادرات نفت کشور در این منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: در بازدیدی که مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس از تأسیسات نفت و گاز خارک انجام دادند به‌خوبی مشاهده کردند که کارهای خوب و بزرگی در این منطقه راهبردی انجام شده است.

ظفریان تصریح کرد: نفت و گاز برای توسعه هرچه بیشتر به سرمایه‌گذاری نیاز دارند، از این رو تلاش ما نیز این است که بتوانیم با وضع قوانینی منابعی در اختیار صنعت نفت قرار دهیم و بخش خصوصی را نیز بیش از پیش وارد این صنعت کنیم.

منبع: شانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.