کد خبر : 267
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 14:04

مجتبی توانگر، نماینده مجلس:

مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، ضد تولید است

مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، ضد تولید است
نماینده تهران در نامه‌ای خطاب به رئیسی، مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ضد تولید دانست و چهار ایراد قانونی از آن گرفت.

به گزارش انرژی پرس، مجتبی توانگر، نماینده تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دفتر رئیس جمهور، اشکالات قانونی افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را اعلام کرده و گفته است: «مجلس مصوبه مزبور را تایید نکرده است. این مصوبه از نظر سازوکارهای اقتصادی به شدت ضد تولید و موجب خدشه به اعتماد سرمایه‌گذاران به نظام اقتصادی کشور خواهد شد.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «مصوبه مذکور در هیات وزیران دقیقا در روزی بحث و تصویب شده است که ظرف دو روز شاخص کل بازار سرمایه شاهد بیشترین کاهش‌های تاریخی خود بوده و در آن زمان نخبگان اقتصادی و دلسوزان نظام تاکید داشته‌اند که هیچ مبنای اقتصادی برای افت شاخص متصور نیست.»

بیشتر بخوانید:  بازداشت بانیان یکشنبه سیاه بورس

توانگر در بخش دیگر این نامه گفته است: «از سوی دیگر مطلعین از مصوبه مذکور مشمول اطلاعات نهانی متعددی هستند که هرگونه معامله ایشان و وابستگان‌شان در بازار سرمایه می‌تواند مشمول ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادر باشد. قطع نظر از مغایرت‌ها قانونی و اصولی مصوبه مذکور خواهشمند است دستور فرمایید این مصوبه، به دقت و سرعت در هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت تشخصی مغایرت‌ها قانونی، دستور به توقف صادر شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.