کد خبر : 2051
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 15:04

اصلاح مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی به هفته آینده موکول شد

اصلاح مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی به هفته آینده موکول شد
وزیر اقتصاد از برگزاری جلسه هفته آینده دولت برای اصلاح مصوبه گرانی نرخ خوراک پتروشیمی و صنایع بورسی خبر داد .

به گزارش انرژی پرس، احسان خاندوزی بعد از ارایه گزارشی از عملکرد اقتصادی دولت درباره ابطال مصوبه کرانی نرخ خوراک پتروشیمی‌ ها و سوخت گاز صنایع توسط هیأت تطبیق مجلس به خبرنگاران گفت: این مصوبه مجلس اخیرا به دولت  ارسال شده و قرار است در جلسه هفته آینده هیات وزیران، اصلاحاتی انجام و به مجلس ارسال شود.

در این جلسه که به همراه رؤسای سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی برگزار شد، خاندوزی در پاسخ به نکته که چرا بورس باید از اردیبهشت تاکنون معطل این مصوبه دولت بماند، اعلام کرد: چه کسی بازار سرمایه را منتظر گذاشته است؟ هیات وزیران کسی را در بازار سرمایه معطل نگذاشته و این گونه ارزیابی ها بسیار غیر منصفانه است!

براساس این گزارش، طبق اعلام محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها را مغایر قانون و باطل اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:  بازار کساد پتروپالایشی‌های بورس در اولین روز هفته/ رشد شاخص هم‌وزن به لطف نمادهای کوچک

در برابر این خبر مهم دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ماه گذشته در خصوص ابطال مصوبه مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، اعلام کرده بود: هیئت تطبیق از جایگاهی برای ابطال مصوبات هیئت وزیران برخوردار نیست. از سوی دیگر طبق مقررات دولت ۱۵ روز فرصت دارد تا در مورد مصوبه هیأت تطبیق مجلس، تصمیم گیری و نمایندگان را مجاب کند در غیر این صورت، قطعیت ابطال احزار خواهد شد!

مصوبه افزایش نرخ خوراک گاز شرکت‌های پترو پالایشی و سایر صنایع که قرار بود از ۲۹ خرداد اعمال شود با تاخیر ۵۰ روزه در انتشار موجب افت سنگین شاخص بورس در ۱۷ اردیبهشت ناشی از اطلاعات نهانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.