کد خبر : 5491
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 17:57

مصرف گاز رکورد زد

مصرف گاز رکورد زد
سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: میانگین مصرف گاز در بخش خانگی - تجاری با توجه به تغییرات آب و هوایی در شمال کشور و بارندگی‌های بسیار، امروز به بالاترین مقدار از ابتدای فصل سرد سال ۱۴۰۲ رسید.

به گزارش انرژی پرس، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید عقلی در این باره توضیح داد: آمار ارائه‌شده نشان می‌دهد با تشدید برودت هوا از اواخر هفته گذشته، امروز مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده در سال ۱۴۰۲ رکورد زد و به ۳۹۰ میلیون مترمکعب در روز رسید که این رقم حدود ۵۱ درصد تولید را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه شرط عبوری آرام از زمستان پیش رو، مدیریت مصرف گاز در همه بخش‌هاست، ادامه داد: در ۷ ماه امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱، گازرسانی به نیروگاه‌های حرارتی، بیش از ۱۳ درصد رشد داشته و در کل، بیش از ۹۳ درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها برای تولید برق کشور نیز تأمین ‌شده است که پیشرفت قابل توجی در این زمینه به‌شمار می‌رود.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران افزود: در واقع در فصل گرم امسال بنا بر آمار به‌طور میانگین روزانه ۲۷۷ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شد که نسبت به همین دوره در  سال ۱۴۰۱، ۱۳ درصد افزایش داشته است، همچنین در این فصل ۸۸ روز بیشتر از برنامه تعهدشده، گازرسانی به نیروگاه‌ها انجام شد که این موضوع سبب افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی راهبردی نفت‌گاز و سوخت مایع برای آغاز فصل سرد در بخش تولید برق و دیگر بخش‌های مصرف‌کننده شده است.

بیشتر بخوانید:  صنعت نفت در افزایش بهره‌وری رکورد زد

عقلی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هم ۱۵۵ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده شامل پتروشیمی‌ها، فولاد، سیمان، پالایشگاه‌ها و تلمبه‌خانه‌ها تحویل شده و محدودیتی در حجم ارسال گاز برای آنها اعمال نشده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از ۵۰ درصد از گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: از همه هم‌وطنان می‌خواهیم با رعایت نکات ساده مانند پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل، تنظیم دمای وسایل گرمایشی و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی در بخش‌های تجاری، کشاورزی و صنعتی و مدیریت مصرف انرژی، به حفظ جریان پایدار گاز در همه بخش‌ها در اقصی نقاط کشور کمک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.