کد خبر : 6697
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 12:33

جمع‌آوری و مدیریت گازهای همراه نفت از مهم‌ترین برنامه‌های قطعی وزارت نفت

جمع‌آوری و مدیریت گازهای همراه نفت از مهم‌ترین برنامه‌های قطعی وزارت نفت
وزیر کشور گفت: جمع‌آوری و مدیریت گازهای همراه نفت از مهم‌ترین برنامه‌های قطعی وزارت نفت و مجموعه دولت است.

به گزارش انرژی پرس، احمد وحیدی که روز پنجشنبه (۲۳ آذرماه) به استان ایلام سفر کرده بود طی بازدید از کارخانه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ (پتروپالایش دهلران) با بیان اینکه مدیریت و استفاده بهینه از گازهای همراه نفت باعث کاهش آلودگی محیط زیست می‌شود، اظهار کرد: دولت مصمم است با جمع‌آوری و استفاده بهینه از این گازها در کارخانه‌های گاز و گاز مایع در کاهش آلودگی‌ها گام بردارد و بخشی از خوراک صنایع پایین‌دستی را نیز تأمین کند.

وی همچنین در جمع مردم شهرستان دهلران تأکید کرد: اتفاق‌های خوبی در استان ایلام روی داده است و بیش از ۳ میلیارد یورو در بخش ان‌جی‌ال و پتروشیمی در حال تحقق است و این دو سرمایه بزرگ می‌تواند چهره شهرستان و استان را تغییر دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه با راه‌اندازی و تکمیل طرح پتروپالایش دهلران آلودگی‌هایی که برای سال‌های طولانی این شهرستان  را تحت تأثیر قرار داده است، مهار می‌شود، افزود: این طرح بسیار مهم است و با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار در حال انجام است.

وحیدی در جریان این سفر پس از پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات پتروشیمی دهلران گفت: روند پیشرفت فیزیکی پروژه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران از ۴۰ درصد پیش از  آغاز دولت سیزدهم به ۹۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:  اعلام آمادگی پتروشیمی کارون برای فروش دانش فنی ایرانی ایزوسیانات/ بهره‌برداری از هایکو کارون در بهار ۱۴۰۳

وی با اشاره به اینکه مسئولان این مجموعه پیش‌بینی کرده‌اند که پایان سال عملیات اجرایی آن به سرانجام برسد، گفت: راه‌اندازی این مجموعه اتفاق بسیار خوبی برای استان است و انتظار می‌رود پتروشیمی دهلران نیز فعال شود که به‌طور حتم در توسعه استان و شهرستان نقش مهمی خواهد داشت.

وزیر کشور درباره رفع مشکلات پتروشیمی دهلران اظهار کرد: مشکل نقدینگی ریالی پتروشیمی دهلران با افزایش اقساط خرید بلوک هلدینگ قابل حل شدن است و رفع مشکلات پتروشیمی دهلران با جدیت دنبال می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه توسعه این پروژه از مصادیق مدیریت جهادی است، تصریح کرد: پتروشیمی دهلران به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان ایلام ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تکمیل و راه‌اندازی این پروژه نقشی بسزا در توسعه منطقه ایجاد می‌کند.

وی گفت: باید با سرعت بیشتر مشکلات پتروشیمی دهلران پیگیری و روند تکمیل آن با شتاب بیشتری دنبال شود.

منبع: شانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.