کد خبر : 3291
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 10:04

سهم ۸۰ درصدی خاورمیانه و آمریکای شمالی در تولید گاز اتان

سهم ۸۰ درصدی خاورمیانه و آمریکای شمالی در تولید گاز اتان
گاز اتان از طریق گازهای همراه نفت، میادین گازی و پالایشگاه‌های نفت خام تولید می‌شود که ۸۰ درصد اتان دنیا از آمریکای شمالی و خاورمیانه برداشت می‌شود.

به گزارش انرژی پرس،  اتان یکی از ساده‌ترین گازهای خانواده هیدروکربنی است، متان با یک اتم کربن و چهار اتم هیدروژن نخستین عضو این خانواده است. هنگامی‌که دو اتم کربن و شش اتم هیدروژن به یکدیگر پیوند می‌خورند، اتان به‌وجود می‌آید.

از گاز اتان در صنایع پتروشیمی، صنایع تولید ضدیخ، صنایع پلاستیکی، صنایع خودروسازی و تولید مواد شوینده و ..‌. استفاده می‌شود.

این گاز از طریق گازهای همراه نفت، میادین گازی و پالایشگاه­‌های نفت خام تولید می‌شود. ۸۰ درصد اتان دنیا در دو منطقه آمریکای شمالی و خاورمیانه تولید می‌شود.

براساس آمار ۹۹ درصد از اتان تولیدی در دنیا در واحدهای کراکینگ با بخار به اتیلن تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:  به‌دلیل عدم عرضه پلی‌اتیلن توسط پتروشیمی‌های باختر، این هلدينگ در آستانه معرفی به سازمان تعزیرات حكومتی قرار دارد

در صنایع پتروشیمی، شرکت‌های اولفینی که محصولاتی همانند اتیلن، پروپیلن، بوتادین و… تولید می‌کنند، از خوراک گازی اتان استفاده می‌کنند. در ایران نیز پتروشیمی‌های مارون، جم، امیرکبیر و اراک در فهرست شرکت‌های خوراک گازی اتان قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.