کد خبر : 9529
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 12:29

کارنامه یوتیلیتی‌های بورسی در آذر 1402 ؛

روند نزولی درآمدزایی یوتیلیتی‌ها ادامه دارد

روند نزولی درآمدزایی یوتیلیتی‌ها ادامه دارد
نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های یوتیلیتی در آذر امسال حاکی از آن است که مجموع درآمد ماهانه سه شرکت یوتیلیتی در آذر امسال نسبت به آبان‌ماه 3.5 درصد کاهش و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، به این ترتیب سه یوتیلیتی بورسی در آذر امسال موفق شدند مجموعا چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کنند. همچنین لازم به ذکر است درآمد ماهانه دو شرکت مبین و دماوند در آذر امسال نسبت به آبان کاهش داشته است.

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به آذر ۱۴۰۱

بررسی و مقایسه گزارش فعالیت ماهانه سه شرکت یوتیلیتی در آذرماه امسال حکایت از آن دارد که دماوند در این ماه با جهش بیش از ۲۳ درصدی که در درآمد ماهانه خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته به عمل آورد، توانست بیشترین افزایش درآمد ماهانه را از آن خود کند.

به این ترتیب مبلغ فروش ماهانه دماوند از ۹۶ میلیارد تومان در آذر سال گذشته به ۱۱۹ میلیارد تومان رسید. لازم به ذکر است درآمد آذرماه دماوند نسبت به آبان امسال با کاهش حدود ۱۶ درصدی روبه‌رو شده است.

فجر انرژی نیز در این ماه موفق شد مبلغ فروش خود را نسبت به آذر سال گذشته بالا ببرد؛ به طوری که درآمد ماهانه فجر در این ماه از ۹۸۵ میلیارد تومان در آذر ۱۴۰۱ با افزایش حدود چهار درصدی به هزار و ۲۵ میلیارد تومان رسید. همچنین باید گفت مبلغ فروش فجر انرژی نسبت به ماه گذشته یعنی آبان حدود ۳.۲ درصد بالا رفته است. به این ترتیب درآمد آذرماه فجر بیشترین افزایش را نسبت به ماه قبل در میان یوتیلیتی‌ها داشته است.

در نهایت باید گفت مبین انرژی خلیج فارس بر خلاف عملکرد خوبی که در درآمدزایی آبان‌ماه داشت در این آذر نتوانست به خوبی درآمدزایی کند. چرا که مبلغ فروش ماهانه مبین از سه هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان در آذر سال گذشته با کاهش حدود چهار درصدی به سه هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان رسید. همچنین لازم به ذکر است درآمد ماهانه شرکت در مقایسه با آبان‌ماه با کاهش حدود پنج درصدی روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید:  آغاز طرح توانمندسازی شایستگی‌های مدیران و رؤسا در فجر انرژی خلیج فارس

بیشترین افزایش مقدار تولید ماهانه نسبت به آذر ۱۴۰۱

در سمت تولید نیز اوضاع به همین منوال بود؛ با این تفاوت که این بار مبین انرژی پیشتاز بیشترین افزایش مقدار تولید بوده و توانست رقم تولید خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد. به این ترتیب مقدار تولید مبین انرژی خلیج فارس «مبین» در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۴ درصد افزایش داشته است. همچنین این رقم نسبت به ماه گذشته یعنی آبان حدود ۲.۲ درصد بالا رفته است.

جایگاه دوم بیشترین افزایش مقدار تولید ماهانه نیز به شرکت فجر انرژی خلیج فارس تعلق می‌گیرد؛ چرا که این شرکت در آذرماه امسال توانست رقم تولید خود را نسبت به آذر سال گذشته حدود ۶.۳ درصد بالا ببرد. همچنین ذکر این نکته ضروریست که این عدد در مقایسه با آبان با افزایش ۵.۴ درصدی روبه‌رو شده است.

بر خلاف دو شرکت یوتیلیتی دیگر، دماوند در آذر ۱۴۰۲ نتوانست مقدار تولید خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا ببرد و رقم یک میلیون و ۹۰۷ هزار مگاوات ساعت را  به ثبت رساند. لازم به ذکر است این عدد در مقایسه با آذر ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد و در مقایسه با آبان امسال حدود ۱۲ درصد پایین آمده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.