کد خبر : 12432
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 12:58

کارنامه سالانه یوتیلیتی‌های بورسی در سال 1402 بررسی شد

مبین انرژی؛ پردرآمدترین یوتیلیتی بورسی در سال ۱۴۰۲ / فجر انرژی بیشترین درصد افزایش درآمد را به خود اختصاص داد

مبین انرژی؛ پردرآمدترین یوتیلیتی بورسی در سال ۱۴۰۲ / فجر انرژی بیشترین درصد افزایش درآمد را به خود اختصاص داد
گزارش‌ فعالیت اسفندماه یوتیلیتی‌های بورسی در فروردین 1403 منتشر شد و تکیلف کارنامه یک ساله تولید و فروش دو شرکت یوتیلیتی بورسی را مشخص کرد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بدین ترتیب بررسی ارقام تجمعی تولید و فروش ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ مشخص می‌کند، کدام یوتیلیتی در سال ۱۴۰۲ موفق بوده و عملکرد بهتری را نسبت به رقیب خود بر جای گذاشته است.

انرژی پرس در این گزارش وضعیت تولیدات و درآمدزایی دو یوتیلیتی بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است. گفتنی است که نرخ‌های فروش یوتیلیتی‌ها در سال گذشته به‌صورت علی‌الحساب بوده و با نرخ سال ۱۴۰۱ محاسبه شده است.

مجموع درآمد یوتیلیتی‌های بورسی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۳۱.۵ درصد افزایش داشته است. به طوری که این عدد از ۵۱ همت در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۶۷ همت در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

مبین؛ پردرآمدترین یوتیلیتی سال ۱۴۰۲

بررسی و مقایسه ارقام درآمد فروش یوتیلیتی‌های بورسی در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ثبت درآمد حدود ۴۸ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ پردرآمدترین یوتیلیتی بورسی در این سال بوده است. نکته مهمی که باید در رابطه با مبین به آن اشاره کرد این است که درآمد این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۲.۷ برابر درآمد فجر انرژی خلیج فارس است.

فجر انرژی خلیج فارس نیز موفق شد از فروش محصولات خود در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۱۷.۵ همت درآمدزایی کند.

حال باید دید کدام یوتیلیتی در افزایش درآمد خود موفق‌تر بوده است؟

بیشترین درصد افزایش درآمد حاصل از فروش نسبت به سال ۱۴۰۱

بیشتر بخوانید:  واحد اکسیژن پتروشیمی زاگرس ۳۶ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد / سرویس‌های جانبی را از شرکت‌های یوتیلیتی تامین می‌کنیم+فیلم

طبق جدولی که آورده شده است، فجر انرژی خلیج فارس در سال ۱۴۰۲ عملکرد بهتری را از نظر افزایش درآمد سالانه، نسبت به رقیب خود یعنی مبین انرژی خلیج فارس به ارمغان آورده است. به طوری که این یوتیلیتی در سال ۱۴۰۲ توانست درآمد سالانه خود را از ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۴۲ درصدی به ۱۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برساند.

مبین انرژی خلیج فارس نیز موفق به افزایش ۲۹.۳ درصدی درآمد سالانه خود شده است. به طوری که درآمد سالانه مبین انرژی خلیج فارس در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد بالا رفته است. به این ترتیب درآمد سالانه هر دو یوتیلیتی‌ بورسی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

اما حالا باید دید بیشترین میزان افزایش درآمد سالانه (از نظر ریالی) مربوط به کدام یوتیلیتی است؟

بیشترین افزایش درآمد سالانه نسبت به ۱۴۰۱ (از نظر ریالی)

نگاهی به گزارش فعالیت ماهانه یوتیلیتی‌های بورسی در سال ۱۴۰۲ حکایت از آن دارد که مبین انرژی خلیج فارس با افزایش حدود ۱۱ همتی که در درآمد سالانه خود به عمل آورد، پیشتاز یوتیلیتی‌های بورسی در این بخش بوده است.

فجر انرژی خلیج فارس نیز در این سال موفق به افزایش ۵.۱ همتی درآمد سالانه خود نسبت به سال ۱۴۰۱ شده و جایگاه دوم این بخش را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.