کد خبر : 10013
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 12:51

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پادجم در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

راه‌اندازی پادجم پس از یک توقف ۱۴ ساله + فیلم

راه‌اندازی پادجم پس از یک توقف ۱۴ ساله + فیلم
۱۴سال از کلنگ‌زنی پروژه پلیمر پادجم می‌گذرد، پروژه‌ای که قرار است به‌عنوان تولید ABS و RUBERR فاز دوم پتروشیمی جم راه‌اندازی شود.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، هاشم نجفی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پادجم به «انرژی پرس» با اشاره به اینکه مشکلات شرکت توسعه پادجم بر کسی پوشیده نیست گفت: سال ۱۴۰۱ با حضور همکارانم در شرکت، پس از یک توقف سه ساله صد درصدی در حوزه‌های مختلف، اعم از پیمانکاران داخل مجموعه و هم پیمانکار پارک استایرن به عنوان پیمانکار یوتیلیتی و انتقال خوراکمان را شاهد بودیم.
با اتفاقاتی که در پادجم افتاد توانستیم مشکلات اساسی را مرتفع کنیم. بزرگترین مشکل ما، بحث ۴۵ بسته کالایی بود که در اختیار پیمانکار سابق مجموعه قرار داشت و مشکلاتی که با پیمانکاران فعلی داشتیم. خوشبختانه مشکلات پیمانکاران فعلی را سعی کردیم،مرتفع کنیم و پیمانکاری را وارد مجموعه نکنیم به جهت زمان که برای ما اهمیت بسیار بالایی داشت.

نجفی افزود: ما در بحث پیمانکار سابق مجموعه هم اقدامات حقوقی انجام دادیم و جلسات متعددی با پیمانکار برگزار کردیم. با هماهنگی‌های به عمل آمده، از ۴۵ بسته کالایی، حدود ۳۵ بسته را توافق کردیم که از این تعداد حدوداً ۲۲ بسته وارد سایت شده و در مسیر ERP قرار داشت که در راه‌اندازی پروژه و فاز اول، اهمیت بسزایی داشت.
مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: ما یک سال است که در مسیر راه‌اندازی هستیم و خیلی از سیستم‌ها بالا آمده اما بزرگترین چالش ما تأمین سیستم کنترل است، این سیستم را با یک سوم قیمتی که قبلاً می‌خواستند خریداری کنند و به صورت ناقص هم تحویل سایت شده بود، خریداری، تحویل و نصب شد. همکاران ما این پروژه را در دو هفته سیستم کنترل را راه‌اندازی کردند و به بهره‌برداری رسیده است و سیستم‌های مختلف برای راه‌اندازی هم با سرعت تمام وارد مدار می‌شوند.
او با اشاره به اینکه امیدوارم ۱۸ اسفند ماه، اتمام عملیات نصب این پروژه را در لاین ۵ هزار اعلام کنیم و این شروع راه‌اندازی ما باشد. این اتفاق بعد از ۱۴ سال در حال رخ دادن است و نکته‌ای که این پروژه را قشنگ‌تر می‌کند این است که پروژه با توجه به مشکلاتی که برای سهامدار اصلی داشت، به یک چالش بزرگ بدل شده بود و خیلی از سهامداران اصلی بر این باور بودند که باید پروژه را بفروشند چون عملاً راه‌اندازی نمی‌شود؛ از جمله مشکلات پروژه، مشکلات فنی، مشکلات حقوقی و عدم حضور لایسنسور بود که به لطف خدای متعال از مشکلات عبور کردیم.
نجفی با بیان اینکه عمده کارها به دست بچه‌های دهه شصت و هفتاد انجام می شود گفت: شاید خیلی ها جسارت و اعتماد نداشتند که از این نیروها استفاده کنند و این برای ما افتخاری است که تمام نیروهای پادجم، زیر ۴۰ سال سن دارند؛ جوانانی که تحصیل کردند امروز به عنوان سرباز در پتروشیمی‌ای که همه می‌گفتند امکان راه‌اندازی‌اش وجود ندارد، با همدلی و همکاری و تلاش شبانه‌روزی راه‌اندازی کردند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پادجم عنوان کرد: امیدواریم که از ۱۸ اسفند ماه راه‌اندازی را با حضور مسئولین کشوری جشن بگیریم. این یک خبر امیدوارآفرین است؛ پروژه ای که ۱۴ سال متوقف بوده، در این دولت و با تصمیم صندوق بازنشستگی، وزیر محترم رفاه و اعتمادی که به نسل جوان کردند، راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  طرح های توسعه ای با رعایت استانداردهای زیست محیطی در پتروشیمی بوشهر اجرا می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.