کد خبر : 5113
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 18:18

جوابیه پتروشیمی شازند به گزارش انرژی پرس

جوابیه پتروشیمی شازند به گزارش انرژی پرس
روابط عمومی پتروشیمی شازند در جوابیه‌ای که برای انرژی پرس ارسال کرده است نوشت: با وجود افزایش قابل توجه نرخ خوراک و افزایش شدید هزینه‌ها موفق شده در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از سال گذشته سودآوری داشته باشد.

پتروشیمی شازند با وجود افزایش قابل توجه نرخ خوراک و افزایش شدید هزینه‌ها موفق شده در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از سال گذشته سودآوری داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شازند، پایگاه خبری انرژی‌پرس در گزارشی با عنوان «کدام پتروشیمی ها بیشترین کاهش سود خالص در ۶ ماه اول سال داشتند؟» مدعی شده سود ۶ ماهه نخست امسال شازند با کاهش ۴۵ درصدی به ثبت رسیده و صورت مالی ۶ ماهه را شاهد این مدعا ذکر کرده؛ این در حالی است که گزارش ۶ ماهه ابتدایی امسال شاراک اصلا منتشر نشده و این رسانه گاف بزرگی در تهیه گزارش خود داده است.
در گزارش فوق سود خالص ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام شده در حالی که سود خالص شاراک در این مدت هزار ۷۲۴ میلیارد تومان بوده است. به عبارت بهتر خبرنگار انرژی پرس سود ۶ ماهه ابتدایی پارسال را به عنوان سود امسال جا زده و و با سال ۱۴۰۰ مقایسه کرده است.

صورت مالی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری در دست تهیه است و هنوز منتشر نشده و مشخص نیست منبع رسانه وزین انرژی پرس کجا یا چه کسی است.
شاراک با وجود چالش‌های فراوان در تهیه خوراک پتروشیمی‌ها و افزایش نجومی نرخ خوراک در ۶ ماهه ابتدایی امسال، بیش از سال گذشته به سود رسیده و گزارش آن به زودی در کدال منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی مروارید در صدر جدول تولید اسمی اتیلن در میان پتروشیمی های الیفینی

پتروشیمی شازند انتظار دارد خبرنگاران محترم به خصوص خبرنگاران رسانه‌های تخصصی با دقت بیشتری به تهیه گزارش‌های خود بپردازند و موجب تشویش سهامداران و مخاطبان خود نشوند.

🗣 پاسخ انرژی پرس به پتروشیمی شازند در موضوع گزارش «کدام پتروشیمی ها بیشترین کاهش سود خالص در ۶ ماه اول سال داشتند؟»
تاخیر شاراک در انتشار گزارش ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲
🔹پایگاه خبری انرژی‌پرس اعلام می‌دارد در گزارش «کدام پتروشیمی ها بیشترین کاهش سود خالص را در ۶ ماه اول سال داشتند؟» به دلیل وجود اختلالات فنی در سامانه تحلیل داده‌ها و آمارهای این پایگاه، در شناسایی سود ۶ ماه نخست سال جاری شرکت پتروشیمی شازند، دچار خطای عددی شده است و ضمن پوزش از مخاطبین خود خطای سهوی خود را اصلاح کرده است.
🔹با این حال پتروشیمی شازند در حالی در جوابیه خود مدعی شده که با وجود افزایش قابل توجه نرخ خوراک و افزایش شدید هزینه‌ها موفق شده در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از سال گذشته سودآوری داشته باشد که هنوز گزارش ۶ ماهه نخست امسال خود را منتشر نکرده است. این در حالی است که اکنون در آستانه ورود به نیمه دوم آبان‌ماه قرار گرفته‌ایم!
🔹از همین رو انتظار می‌رود پتروشیمی شازند (شاراک) توضیحات قانع‌کننده‌ای را درباره دلایل عدم انتشار به موقع گزارش ۶ ماه نخست امسال اعلام کرده و در مقام پاسخگویی به سهامداران و تحلیلگران بازار سرمایه و رسانه‌ها برآید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.