کد خبر : 7491
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 - 16:31

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اعلام کرد:

افتتاح پتروشیمی اردبیل با سفر رئیس‌جمهور

افتتاح پتروشیمی اردبیل با سفر رئیس‌جمهور
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در سفر رئیس جمهور که در ماه‌های آینده به استان اردبیل انجام می‌شود، پروژه راه آهن اردبیل و پتروشیمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش انرژی پرس، محسن منصوری پیش از ظهر سه‌شنبه در جریان بازدید از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده اردبیل در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز با هدف بررسی میدانی پروژه‌های نیمه‌تمام استان از این پروژه‌ها در شهر اردبیل بازدید کرده و در جریان آخرین روند اجرایی آنها قرار گرفتیم.

وی تصریح کرد: در گام نخست از مجتمع پتروشیمی نمین بازدید کردیم که قرار شد مشکلات این واحد تولیدی به ویژه در حوزه پایداری برق و گاز برطرف شده و امکان بهره‌برداری از این مجموعه در سفر رئیس جمهور فراهم آید.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مهمترین پروژه استان راه آهن اردبیل – میانه است که مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در اسرع وقت تلاش بر افتتاح و راه‌اندازی آن است.

منصوری افزود: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یافته و پیشرفت مناسبی را در اجرای این پروژه‌ها شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها انتظار مردم این استان از خط ریلی مناسب برخوردار خواهند شد تا اردبیل به شبکه ریلی سراسری متصل شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور دلیل تأخیر در افتتاح راه آهن اردبیل را پیچیدگی پروژه و مشکلات تأمین اعتبار اعلام کرد و ادامه داد: سعی ما بر این است تا در ماه‌های آینده با افتتاح راه آهن اردبیل ـ  میانه امکان جابه‌جایی مسافر و بار فراهم آید.

بیشتر بخوانید:  سازوکار تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها بازارمحور باشد

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با حضور در استان‌ها تلاش ما بر این است تا پروژه‌های نیمه‌تمام را از لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار داده و با جمع‌بندی نهایی از طریق سازمان برنامه و بودجه و هماهنگی بانک‌های عامل امکان تزریق اعتبارات مناسب برای این پروژه‌ها فراهم آید.

وی اضافه کرد: علاوه بر راه‌آهن و پتروشیمی نمین، از روند احداث مجتمع‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بازدید کردیم و نسبت به تأمین اعتبار از طریق تسهیلات بانکی و آورده اشخاص تاکید شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور به بازدید خود از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی نجف‌زاده اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه نیز نیازمند تأمین اعتبار از محل ماده ۳۷ و ۵۶ است و امیدواریم در دور سفر رئیس جمهور نیز منابع مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان و ۲ بیمارستان دیگر احداثی در استان تأمین شود.

منصوری گفت: در پایان سفر در جلسه جمع‌بندی که در استانداری خواهیم داشت، با همراهی و همت مدیران استانی سعی خواهیم کرد تا منابع مورد نیاز به سرعت تزریق شده و در اسرع وقت بسیاری از این پروژه‌ها آماده افتتاح و بهره برداری شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.