کد خبر : 5295
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 11:03

گاز در زمستان گران می‌شود؟

گاز در زمستان گران می‌شود؟
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که بر اساس مصوبه دولت، تعرفه گاز در سال ۱۴۰۲ بدون تغییر نسبت به سال پیش و تنها با اصلاح دامنه پلکان مصرف گاز از ۷۵ مترمکعب به ۱۰۰ مترمکعب همراه بوده است.

به گزارش انرژی پرس، به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در این باره گفت: بر اساس جزء یک بند (ز) و بند (ل) تبصره ۱۵ قانون بودجه، وزارت نفت و شرکت ملی گاز موظف به بررسی و ارزیابی مجدد الگوی مصرف و تعرفه‌های گاز برای پلکان‌های مختلف شده بودند که پیامد آن تنها اصلاح دامنه مصرف به ۱۰۰ مترمکعب بود.

وی با بیان اینکه بخش خوب مصوبه جدید، در نظر گرفتن پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان است، افزود: بنا بر مصوبه جدید، برخی از مشترکان چنانچه بین ۱۰ تا ۳۵ درصد و در بازه زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه نسبت به دوره مشابه سال پیش صرفه‌جویی کنند، نه‌تنها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد، بلکه مبلغی نیز به‌عنوان پاداش صرفه‌جویی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  راه‌حل ناترازی گاز چیست؟

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مشترکان، الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: تعداد مشترکان بسیار پرمصرف که بیش از ۳ برابر الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، تنها کمتر از ۱.۳ درصد را شامل می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.