کد خبر : 5395
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 15:03

کاهش قابل توجه تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

کاهش قابل توجه تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا
شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز (BKR.O) در گزارش دقیق خود در روز جمعه اعلام کرد که شرکت‌های انرژی ایالات متحده هفته گذشته تعداد سکوهای نفتی فعال خود را برای دومین هفته متوالی کاهش دادند و به کمترین میزان از ژانویه ۲۰۲۲ رساندند.

به گزارش انرژی پرس، تعداد دکل‌های نفتی و گاز طبیعی ترکیبی آمریکا، که اصولا نشانگر اولیه تولیدات آتی است، در هفته منتهی به ۱۰ نوامبر با دو کاهش به ۶۱۶ حلقه رسید که پایین‌ترین رقم از فوریه ۲۰۲۲ است.

شرکت بیکر هیوز گفت که شمارش کل دکل‌ها ۱۶۳ حلقه یا ۲۱ درصد کمتر از این زمان در سال گذشته است.

تعداد دکل‌های فعال از دسامبر به دلیل کاهش قیمت‌های انرژی کاهش یافته است و بسیاری از شرکت‌ها سود خود را به سرمایه‌گذاران برمی‌گردانند و بدهی خود را به جای هزینه‌کردن برای افزایش تولید، پرداخت می‌کنند. با این حال، انتظار می‌رود تولید نفت و گاز ایالات متحده در سال جاری به دلیل افزایش تقاضا و جبران تاثیر قیمت‌های پایین به دلیل افزایش کارایی، به بالاترین حد خود برسد.

تعداد سکوهای نفتی در این هفته با دو کاهش به ۴۹۴ سکو رسید، در حالی‌که سکوهای گازی بدون تغییر و به ۱۱۸ سکو رسید.

قراردادهای آتی نفت آمریکا پس از افزایش حدود ۷ درصدی در سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۴ درصد کاهش داشته است. در همین حال، پس از افزایش حدود ۲۰ درصدی در سال گذشته، در سال جاری تاکنون حدود ۳۲ درصد کاهش یافته است.

علیرغم کاهش قیمت نفت و گاز، شرکت‌های مستقل اکتشاف و تولید که توسط شرکت خدمات مالی آمریکا TD Cowen پیگیری می‌شوند، قرار بود در سال جاری هزینه‌ها را حدود ۲۰ درصد افزایش دهند، که نسبت به انتظارات قبلی برای افزایش ۱۹ درصدی افزایش اندکی نشان می‌دهد. همچنین هزینه ها در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰ درصد و در سال  ۲۰۲۱، ۴ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:  ۴.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی کارنامه صنعت نفت

با این حال، بیشتر هزینه‌های اضافی صرف  افزایش هزینه‌های مرتبط با تورم برای نیروی کار و تجهیزات می‌شود. 

انتظار می‌رود تولید نفت و گاز ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود برسد، اگرچه اداره اطلاعات انرژی (EIA) پیش‌بینی‌های خود را در این هفته اندکی کاهش داد.

تولید نفت خام در مسیر افزایش از ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) در سال ۲۰۲۲ به ۱۲.۹ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ و ۱۳.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ قرار داشت. این در مقایسه با رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ است.

همچنین قرار بود تولید گاز از رکورد ۹۹.۶ میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۳.۷ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۳ و ۱۰۵.۱ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.