کد خبر : 11634
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 - 14:34

بورس با صعودی اندک به استقابل هفته آینده رفت؛

پیشتازی پتروشیمی‌های نوری، اصفهان و تندگویان در بازار امروز

پیشتازی پتروشیمی‌های نوری، اصفهان و تندگویان در بازار امروز
امروز بازار سهام معاملاتی متعادل را تجربه کرد و شاخص کل بورس با رشدی اندک، هفته جاری را به پایان رساند. معاملات پتروپالایشی‌ها نیز با بهبود نسبی در مقایسه با روزهای قبل همراه شد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بورس تهران پس از افتی که در دو روز معاملاتی اخیر تجربه کرد، در بازار امروز شاهد معاملاتی متعادل بود؛ طوری که بخش عمده نمادهای بورسی در بازه بین منفی یک تا مثبت یک درصد معامله شدند. در این شرایط، شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن نیز ساز مخالف زده و در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند. نمادهای پتروپالایشی بورس نیز در بازار امروز کمی متعادل شدند و تعداد بیشتری از آنها در مدار صعودی قرار گرفتند.

شاخص کل بورس معاملات روز جاری را با رشدی پنج هزار و ۶۴۱ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به پایان رساند و در سطح دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی به استقبال هفته آینده رفت. این در حالیست که شاخص کل هم‌وزن در بازار امروز نیز به عقب‌گرد خود ادامه داد و افت اندک ۰.۰۲ درصدی را رقم زد.

علاوه بر آن، بررسی‌ تابلوی معاملات نشان می‌دهد که در بازار روز جاری مجموعا ۸.۶ میلیارد برگه سهم و حق تقدم رد و بدل شده و ارزش معاملات خرد رقم سه هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است. حقیقی‌های بازار امروز نیز بیشتر از ۲۸۳ میلیارد تومان از چرخه معاملات خارج کردند.

معاملات پتروشیمی‌ها در بورس امروز در شرایطی به پایان رسید که بخش عمده نمادهای این صنعت در سمت مثبت بازار قرار گرفتند. در معاملات روز جاری، ۱۵ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت بودند و هفت نماد نیز بازدهی منفی داشتند. البته در این میان، قیمت پایانی هفت نماد نیز روی صفر تابلو ماند و تغییری نکرد.

پتروشیمی نوری (نوری)، پتروشیمی اصفهان (شصفها) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با رشد به ترتیب ۱.۸ درصد، ۱.۲۱ درصد و ۰.۷۹ درصدی بیشترین بازدهی را در میان دیگر نمادهای پتروشیمی به خود اختصاص دادند و در طرف دیگر، نماد شرکت‌های پتروشیمی گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی فن آوران بیشترین افت قیمت را رقم زدند؛ پترول ۰.۶۱ درصد ریخت، شپدیس ۰.۳۴ درصد افت کرد و شفن نیز با کاهش قیمت ۰.۱۹ درصدی مواجه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که پتروشیمی نوری علاوه بر ثبت بیشترین رشد قیمت، با دو میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را شاهد بود اما سهامداران حقیقی پتروشیمی پردیس حدود ۱۰ میلیارد تومان از نماد شپدیس خارج کردند.

در صنعت فرآورده‌های نفتی بازار کمی متعادل‌تر از روزهای قبل بود؛ به نحوی که پس از رشد قیمت ۶ نماد و افت هفت نماد، شاخص این صنعت با رشد ۰.۳۶ درصدی مواجه شد. همچنین ارزش معاملات این صنعت بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان بود و خالص خروج پول حقیقی از آن به ۲۵ میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:  دریافت جایزه‌های ۵ و ۶ ستاره رقابت بین المللی توسط پتروشیمی نوری

نمادهای تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) با ۱.۹۶ درصد، نفت پاسارگاد (شپاس) با ۱.۵۲ درصد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۲۱ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را به نام خود زدند و سهام سه شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت)  با ۰.۶۹ درصد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۲۶ درصد و نفت بهران (شبهرن) با ۰.۲۵ درصد افت قیمت نیز، شدیدترین حرکت را در سمت منفی بازار پالایشی‌ها تجربه کردند.

به علاوه در بازار امروز، بیشترین خروج پول حقیقی در میان نمادهای پالایشی با رقم ۱۰.۷ میلیارد تومانی، بار به سهام پالایش نفت تهران با نماد شتران رسید. از سوی دیگر نیز تنها دو نماد نفت سپاهان و نفت بهران شاهد ورود پول اندک اشخاص حقیقی بودند.

نمادهای گروه شیمیایی نیز همچون عمده صنایع دیگر، در مسیر صعود قدم گذاشتند. طوری که شاخص این گروه افزایشی ۰.۲ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات شیمیایی‌ها در بازار امروز به نزدیکی ۲۱۹ میلیارد تومان رسید و حدود ۴۴ میلیارد تومان پول حقیقی از نمادهای این گروه خارج شد. همچنین بررسی تابلو معاملات نمادهای شیمیایی نشان می‌دهد که در بازار امروز، ۳۰ نماد این گروه شاهد رشد قیمت بودند و ۲۶ نماد منفی خوردند.

در میان نمادهای صعودی، سهام شرکت‌های گلتاش (شگل)، صنایع شیمیایی فارس (شفارس) و صنعتی دوده فام (شصدف) با رشد به ترتیب، ۲.۰۱ درصد، ۱.۶۱ درصد و ۱.۵۹ درصدی، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. از سویی دیگر نیز سهام شرکت‌های صنایع کشاورزی و کود زنجان (زنجان) با ۲.۶۴ درصد، مدیریت صنعت بین‌المللی محصولات پارس (شپارس) با ۱.۵۶ درصد و صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با ۱.۵۳ درصد افت، بیشترین کاهش قیمت را به نام خود زدند.

لازم به ذکر است که بیشترین پول حقیقی در میان نمادهای این گروه، از سهام شرکت پلیمر آریا ساسول خارج شد و سهامداران حقیقی آریا، ۸.۶ میلیارد تومان دیگر از پول خود در بازار را از این نماد خارج کردند. بیشترین ورود پول حقیقی را نیز سهام شرکت پلی پروپیلن جم (جم پیلن) به مبلغ ۳.۲ میلیارد تومان جذب کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پتروشيمي‌ اصفهان‌ (شصفها) پنجشنبه , ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۵۷

پتروشیمی‌ اصفهان‌ (شصفها)
پتروشیمی‌ اصفهان‌ (شصفها) سالها درگیر فساد و سوء استفاده کلان بود … خوشبختانه در دو سال اخیر ، دست مفسدین کوتاه شد و اوضاعش بسیار سامان یافته است . اقدامات مختلف قضایی و تغییرات مالکیتی باعث کاهش مشکلات این شرکت شده است .
خوراک شصفها یعنی پلاتفرمیت توسط پالایشگاه اصفهان(شپنا) تامین میشود . شپنا ، سهامدار عمده شصفها شده و لذا شپنا ، خوراک بهتری به شصفها میدهد . ( در سالهای قبل شصفها مشکل بدحسابی با شپنا و خوراک ناکافی داشت که اکنون برطرف شده است . حتی در مقطعی به دلیل قطع خوراک ، کارخانه چند ماه تعطیل شد .) پتروشیمی‌ اصفهان‌ (شصفها) وضعیت بسیار خوب و چشم انداز مناسبی دارد . پتروشیمی با قیمت هفت همت گویای یک اکازیون بزرگ و یک سهم با پتانسیل رشد بالا است . نمودار سه ساله سهم را ببینید تا استحکام و رشد قیمت طی دو سال ریزش بازار را متوجه شوید . اگر امروز امکان خرید سهم وجود دارد تنها به دلیل یک کشمکش بین مالکان و علاقه شپنا به پایین نگه داشتن قیمت سهم برای تصاحب میزان بیشتری از شصفها است . گزارشهای عالی اخیر، مهر تاییدی بر بهبود وضعیت بنیادی و سودسازی شصفها میباشد

پتروشیمی‌ اصفهان‌ (شصفها)۲ شنبه , ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹

در یک سال آینده ، سهام پتروشیمی اصفهان ، پدیده استثنایی بورس خواهد بود .

گزارش های عالی نه ماهه ، دوازده ماهه
نسبت قیمت به درامد ( p/s ) = ۷۵ صدم … عالی
بهبود قابل توجه تامین خوراک توسط پالایشگاه اصفهان
سود انباشته :‌ بیش از ده برابر سرمایه
افزایش درامد به علت رشد دلار در ماههای اخیر
فرصت بزرگ :‌ ارزش بازار پایین شش همتی برای کل پتروشیمی اصفهان

تزریق دو همت نقدینگی به پتروشیمی اصفهان از سوی پتروپالایش اصفهان بنا به اظهار مدیرعامل این مجموعه
خرید یک پالایشگاه دست دوم با قیمت مناسب برای تامین بهتر خوراک پتروشیمی اصفهان که در حال حمل به ایران بوده و تا پایان سال نصب میگردد .