کد خبر : 4800
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 9:48

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر:

واحد اکسیژن پتروشیمی زاگرس با اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری کلنگ‌زنی شد+فیلم

واحد اکسیژن پتروشیمی زاگرس با اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری کلنگ‌زنی شد+فیلم
پروژه واحد اکسیژن پتروشیمی زاگرس با اعتباری حدود ۱۵۰ میلیون دلار کلنگ‌زنی شده، به‌گفته‌ی مسئولان، سودآوری این پروژه بیش از ۸۵ میلیون دلار در سال خواهد بود‌.

به گزارش انرژی پرس، مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر  درباره‌ی پروژه واحد اکسیژن پتروشیمی زاگرس گفت: یکی از مسائل مهمی که پتروشیمی‌ها با آن درگیر هستند، دریافت خدمات جانبی است. پتروشیمی زاگرس ۷۰ درصد از ظرفیت اکسیژن مورد نیاز را از  مجموعه مبین را تامین می‌کند. این شرکت در برخی از بخش‌های خدمات جانبی به استقلال رسیده، در تامین اکسیژن نیز خودکفا خواهد شد. 

دانش بومی در واحد اکسیژن زاگرس

عبوری افزود: نکته‌ی مهم این است که واحد اکسیژن مجموعه، برای اولین بار توسط نخبگان داخلی احداث شده است و هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار برای آن پیش‌بینی شده که طی سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با راه‌اندازی آن بیش از ۸۰ تا ۸۵ میلیون دلار در سال، به نفع پتروشیمی زاگرس خواهد بود.

ظرفیت متانول کشور  به ۲۵ میلیون تن خواهد رسید

او با اشاره به اینکه تولید متاتول کشور ۱۴میلیون تن است گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به ساخت و سازهایی که در این صنعت وجود دارد تا دو سال آینده به ۲۵ میلیون تن برسد. در دنیا هم پیش بینی شده که تولید متانول به ۱۱۱ میلیون تن می‌رسد.

بیشتر بخوانید:  کاهش قابل توجه تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

به‌دنبال تولید بنزین از متانول هستیم 

وی با بیان اینکه پتروشیمی‌های متاتول ساز در آینده با مشکل مواجه خواهند شد گفت: عزیزان ما برنامه‌ریزی کرده‌اند که بتوانند صنایع پایین دست را در دستور کار قرار دهند و یکی از صنایعشان متانول است که ما تأکید کردیم که مشکل کشور در تولید بنزین جدی است. سیاست‌های دولت محترم بر این است که بتوانیم در تولید خودکفا شویم و بتوانیم از هر ۱۰۰ واحد متانول ۳۶ واحد بنزین با کیفیت ۹۵ درصد اکتان تولید کنیم.

او ادامه داد: مقرر شد از هر ۱۰ هزار تن متاتول تولیدی مجموعه زاگرس، ۲ هزار تن در روز به بحث تولید بنزین اختصاص داده شود که با به نتیجه رسیدن این پروژه، نزدیک به یک میلیون لیتر بنزین به تولید کشور اضافه می‌شود.

وی درخصوص قیمت گاز عنوان کرد: در حال حاضر مصوبه‌ی دولت ابلاغ شده و ما هیچ مشکلی با مجموعه‌های درون دولت نداریم. امیدواریم همکاران ما در وزارت نفت و مجموعه نفت و گاز پارسیان ما هم روزانه این موضوع را پیگیری می‌کند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.