کد خبر : 3275
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 19:29

همه‌ چیز درباره نمایشگاه ایران پلاست ۱۴۰۲

همه‌ چیز درباره نمایشگاه ایران پلاست ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی است. این نمایشگاه امروز بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود و در بین نمایشگاه‌های معتبر

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی است. این نمایشگاه امروز بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود و در بین نمایشگاه‌های معتبر صنعت پلاستیک جهان طبقه بندی می‌شود.

این نمایشگاه در چهار گروه مواد اولیه، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات با مدیریت فرید دوستی برگزار خواهد شد.

زمان و مکان برگزاری نمایشگاه

این نمایشگاه ۱۶ دوره موفق را پشت سر گذاشته است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، با حضور ۵۶۰ شرکت ایرانی و ۲۱۰ شرکت خارجی از یکشنبه، ۲۶ شهریور ماه تا چهارشنبه، ۲۹ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر دایر است.

برگزارکننده‌ی نمایشگاه

نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست نخستین بار به ابتکار شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور در بازارهای جهانی در سال ۱۳۸۱ برگزار شد.

با توجه به نقش مؤثر شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تولید مواد اولیه مورد استفاده‌ی صنایع پایین دستی، این شرکت مدیریت برگزاری این نمایشگاه را در دست گرفت.

چهار دوره نخست این نمایشگاه با حضور مشاوران مجرب و با تجربه نمایشگاهی برگزار شد. اما با برخی تغییرات ساختاری، برگزاری این نمایشگاه که صاحب اعتباری جهانی شده بود به روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شد و از این دوره تاکنون روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مدیریت برگزاری این نمایشگاه را برعهده گرفته است.

اکنون با تغییر نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی از یک شرکت مجری طرح و تولید کننده و فروشنده محصولات پتروشیمی به نقش توسعه‌گر چه در بخش بالادست صنعت و چه در بخش پایین دست این شرکت در جایگاه تسهیلگر و تبیین کننده نقشه راه آینده این صنعت متولی برگزاری این نمایشگاه است.

چه کسانی بازدیدکنندگان نمایشگاه ایران پلاست هستند؟

تمامی افراد که در حوزه مطالعاتی یا کسب‌وکار مرتبط با صنعت پلاستیک و پتروشیمی فعال هستند، می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند. از جمله این افراد و سازمان‌ها می‌توان به تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی و لاستیکی، سازندگان ماشین‌آلات و ابزارآلات مربوط به این صنایع، سازندگان تجهیزات هوا فضا، صنایع بسته‌بندی و توزیع، صنایع قایق و کشتی و دیگر صنایع مرتبط اشاره کرد.

پتروشیمی‌ها در کدام سالن‌های نمایشگاه واقع شدند؟

 سالن‌های ۸ و ۹ مختص غرفه‌های پتروشیمی است.

پتروشیمی‌های امیرکبیر، مهر،آریا ساسول، هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی رجال، آبادان، اصفهان، قشم، نگین مکران، خاوران، فارابی-غدیر، جم، جم پلیمر، مارون، پتروشیمی تبریز، قائد بصیر، دی آریا (پتروشیمی خمین)، پلیمر سل، پتروبن، پلیمر پیشرفته دانا، پلی استایرن انبساطی سهند، پترو پاک، شازند، پرتوی خراسان، پتروشیمی مسجد سلیمان، انتخاب، فناوران شیمی ، و تدبیر فنون گستر در سالن‌های ۸ و ۹ نمایشگاه واقع شده‌اند.

در این سالن‌های همچنین غرفه‌های پژوهشگاه صنعت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرکز رشد، اتحادیه سراسری تعاونی‌های صنایع پایین دستی و انجمن صنفی کارفرمای پتروشیمی حضور دارند.

 

 

غرفه‌های خارجی نمایشگاه

هفدهمین دوره‌ی نمایشگاه ایران پلاست با حضور ۲۱۰ شرکت خارجی برگزار می‌شود. همچنین از وزیر کود شیمیایی هندوستان و مدیران نمایشگاه‌های پلاست جهان برای حضور در این دوره دعوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:  پیشرفت ۸۷ درصدی مهندسی پتروشیمی دهدشت

نمایشگاه در سالن ۴۰A، فضایی به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع را به غرفه‌های خارجی اختصاص داده است. روسیه، هند، چین و امارات کشورهایی هستند که در نمایشگاه ایران پلاست حضور خواهند داشت.

 

 

غرفه‌های نمایشگاه ایران پلاست

نمایشگاه ایران پلاست در ۴ گروه کالایی و غرفه‌های متعدد در زمینه‌های زیر برگزار می‌شود:

گروه مواد اولیه:

انواع آلیاژهای پلیمری، انواع پودر و گرانول، انواع مستربچ، انواع رزین از جمله رزین‌های ریخته‌گری، رزین پلی‌استر، رزین رنگ، رزین آلکید و رزین‌های فنولیک، انواع استئارات، انواع چسب‌ها و افزودنی، انواع پاک‌کننده و لاک الکل‌ها، انواع ملامین، انواع لاستیک، ترکیبات رهاکننده قالب‌گیری و انواع دیگر مواد اولیه پلاستیک و پتروشیمی.

گروه کالاهای نیمه‌ساخت و ساخته شده:

انواع لوله و اتصالات نظیر پ پ، پی وی سی و پی ای، انواع محصولات بسته‌بندی، انواع محصولات لاستیکی و سیلیکونی، انواع محصولات لایه‌دار، انواع برچسب، انواع بطری‌های پت، انواع تسمه نقاله، انواع پوشش، غلطک و قطعات لاستیکی، انواع بند و تسمه پی ای تی و پ پ، انواع پلاستیک، پروفیل و قطعات صنعتی، انواع برس و قلم مو، انواع ظروف صنعتی و قطعات پلاستیکی برای صنایع مختلف، انواع سبد و جعبه، کامپوزیت‌های مورد استفاده در خودروسازی، انواع فوم‌های عایق‌بندی و درزگیر، انواع محصولات برای صنایع ساختمان‌سازی، ورق‌های پلیمری و نانوکامپوزیت‌ها، انواع قطعات و ورقه‌های فوم، محصولات فوم و فوم‌های بسته‌بندی، محصولات اسفنجی و فومی سیلیکونی، انواع پروفیل در و پنجره، انواع محصولات یکبار مصرف عرضه شده در نمایشگاه ایران پلاست، محصولات قابل بازیافت، محصولات غیرپلاستیکی و دیگر محصولات ساخته شده در این حوزه.

گروه ماشین‌آلات و تجهیزات:

انواع گرانول‌ساز، انواع میکسر، انواع ماشین‌آلات و خطوط اکسترودر و اکستروژن، انواع ماشین‌آلات اسفنج‌ساز و بافندگی تور، انواع ماشین‌های برش از جمله ماشین‌های برش اولتراسونیک و برش لیزری، دستگاه‌های خنک‌کننده، برج‌های خنک‌کننده و ماشین‌آلات مربوط به این حوزه، انواع دستگاه‌های قالب‌گیری، ترموفورمینگ و تزریق، ماشین‌آلات و تجهیزات خودروسازی، انواع ماشین‌آلات چاپ مانند چاپ بطری، قوطی و چرم، انواع کوره‌های صنعتی، خطوط بازیافت و خطوط آمیزه‌سازی، انواع ماشین‌های پرس و فشرده‌سازی و دیگر ماشین‌آلات و دستگاه‌های مرتبط به حوزه پلاستیک و پتروشیمی.

گروه خدمات:

خدمات نرم‌افزاری، خدمات آموزشی نظیر کتاب‌های راهنما و نشریات تخصصی، خدمات فنی و مهندسی، انجمن‌های نمایشگاه ایران پلاست، خدمات پیمانکاری، خدمات مشاوره و بازاریابی، خدمات اطلاع‌رسانی، خدمات بازرگانی و صادرات و واردات، سیستم‌های کنترل و خدمات صنعتی و آزمایشگاهی، و دیگر خدمات مربوط به حوزه پلاستیک و پتروشیمی.

مزایای شرکت در نمایشگاه ایران پلاست

از مهم‌ترین مزایای حضور در نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، می‌توان به بازدید از غرفه‌ها و مشاهده پیشرفت‌های کسب‌وکارها، شنیدن ایده‌های جدید و راهکارهای نو برای حل مشکلات موجود در صنعت پلاستیک و تبادل نظر اشاره کرد. در انتهای نیز به برگزیدگان این نمایشگاه به مانند هدایای نمایشگاهی آرا هنر، هدایایی برای یادبود تقدیم می‌شود.

در چنین رویدادهای جهانی، شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد از سراسر جهان جمع می‌شوند تا با تبادل اطلاعات، جدیدترین ایده‌ها و تکنولوژی‌ها در صنعت مربوطه را مشاهده کنند. حضور فیزیکی در چنین نمایشگاه‌هایی بسیار مفیدتر از پیگیری اینترنتی و دورادور است زیرا این ارتباط نزدیک با صاحبان صنعت و استفاده از تجارب آن‌ها مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.