کد خبر : 3546
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 13:30

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو در گفت‌وگو با انرژی پرس:

هدف از حضور در هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس، تاثیرگذاری برای حفظ منافع تاپیکو است+فیلم

هدف از حضور در هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس، تاثیرگذاری برای حفظ منافع تاپیکو است+فیلم
مسعود اسم‌خانی گفت: کسب کرسی هیئت مدیره در هلدینگ خلیج فارس، جزو استراتژی‌های راهبردی تاپیکو بود. حضور در هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور، برای حفظ منافع‌مان است.

به گزارش انرژی پرس، اعضای جدید هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس انتخاب شدند و تاپیکو نیز توانست یک کرسی در هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس را تصاحب کند. مسعود اسم‌خانی، مدیرعامل هلدینگ تاپیکو در گفت‌وگو با انرژی پرس با بیان اینکه کسب کرسی هلدینگ خلیج فارس، جزو استراتژی‌های راهبردی شرکت ما بود اظهار کرد: همه‌ی همکاران در وزارتخانه، مقام عالی وزارت، مدیرعامل تأمین اجتماعی، مدیرعامل شستا و… همکاری کردند تا به این مهم دست پیدا کردیم.

اسم‌خانی با اشاره به اینکه هدف ما از حضور در هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور، میزان تأثیرگذاری برای حفظ منافع‌مان است گفت: درخصوص پتروشیمی باختر نیز با همین هدف وارد شدیم که بتوانیم منافع سهامداران خودمان را حفظ کرده و پرونده‌های بازی که داریم را بهتر پیگیری کنیم.

وی افزود: در هلدینگ خلیج فارس، به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌ها و هلدینگ‌های کشور، هرچقدر بتوانیم حضور پررنگ‌تری داشته باشیم برای شرکت‌های زیرمجموعه و سهامداران، اتفاق بهتری خواهد افتاد.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو درخصوص تقسیم سود نیز عنوان کرد: ما در شرکت‌های خودمان با توجه به نقشی که تاپیکو و شستا در تأمین حقوق بازنشستگان محترم دارد معمولاً سود حداکثری را تقسیم می‌کنیم اما هلدینگ خلیج فارس به این دلیل که شرکتی است با تعداد بسیاری پروژه‌های زیربنایی، در مقطع خودش تصمیم‌گیری خواهد شد. 

اسم‌خانی درخصوص رونمایی از گرید جدید در پتروشیمی غدیر اظهار کرد: گرید‌هایی که امروز رونمایی شدند، حاصل زحمت یک ساله‌ی همکاران ما در پتروشیمی غدیر و همچنین در پتروشیمی آبادان است. یک سالی است که دوستان روی افزایش کیفیت گریدها کار می‌کنند و ۴۰۰ تن به بازار داده شده که بازخوردهای مثبتی گرفتیم.

او ادامه داد: ما در تاپیکو روی گریدهای بهداشتی و گریدهای پزشکی، در محصولات مختلف‌مان کار می‌کنیم؛ به عنوان نمونه ما کربن بهداشتی را برای اولین در دو شرکت زیر مجموعه‌ی خودمان تولید کردیم که تاکنون یک محصول وارداتی بود و همه‌ی صنایع پایین دستی به این محصول نیاز دارند و خوشبختانه انجام شد و هزارتن هم به پتروشیمی جم تحویل دادیم.

بیشتر بخوانید:  طلسم 19 ساله پتروشیمی گچساران ایرانی‌ترین الفین کشور شکسته شد

اسم‌خانی اضافه کرد: در حال حاضر همکاران ما برای تولید دوده‌ی بهداشتی با استفاده از تکنولوژی پلاسما، تحقیقات خوبی انجام می‌دهند نمونه هم تولید کردیم. تولید گریدهای مختلف با ارزش افزوده‌ی بالاتر، جزو اولویت‌های اصلی ماست. امروز هم شاهد بودیم که تولید این دو گرید پزشکی در زیرمجموعه‌ی پی وی سی، می‌تواند ارزش آفرینی بالایی برای ما داشته باشد.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو اظهار کرد: گریدهای صنعتی‌ای که تولید می‌کنیم، به طور متوسط کیلویی ۳۰ هزار تومان است اما گریدهای پزشکی بیش از دو برابر است و این برای تولیدکننده و سهامدار ارزش افزوده‌ی خوبی خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه ما در کشور به این نوع گریدها نیاز داریم گفت: در اینجا فقط بحث سودآوری مطرح نیست بلکه ما باید بتوانیم در صنایع پایین دستی اشتغال‌زایی کنیم که خوشبختانه تمرکز خوبی روی این موضوع، در مجموعه‌ی ما وجود دارد.

اسم‌خانی با بیان اینکه تکنولوژی‌ای که در تولید گریدها به کار گرفته می‌شود کاملاً داخلی است اظهار کرد: دوستان شرایط فرآیند را به گونه‌ای ترتیب می‌دهند که بتوانند محصول جدید تولید کنند. مثلاً وقتی گرید پزشکی تولید می‌شود، تناژ تولید روزانه کاهش می‌یابد اما کیفیت متفاوت خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ما در پی این هستیم که بتوانیم در شرکت‌های مختلف، محصولاتی را تولید کنیم که در وهله‌ی اول سودآوری بیشتری داشته باشد. دانش فنی هم در پتروشیمی آبادان و هم در پتروشیمی غدیر، مختص همکاران و مهندسان مجموعه است.

مدیرعامل هلدینگ تاپیکو با اشاره به فناوری داخلی و تأثیر آن در صنعت پتروشیمی ایران گفت: کاملاً مشهود است که دانش شرکت‌های ایرانی، به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به حدی است که می‌توانیم کاملاً به آن‌ها اعتماد داشته باشیم. در شرکت‌ها و زیرمجموعه‌ها به این باور رسیدیم که هرجا اعتماد کردیم، وابستگی حذف شده و هم شاهد آزادی عمل و انعطاف‌پذیری بیشتری بودیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.