کد خبر : 9931
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 11:48

نیویورک تایمز: اسرائیل پشت حملات به خطوط لوله اصلی گاز ایران است

نیویورک تایمز: اسرائیل پشت حملات به خطوط لوله اصلی گاز ایران است
به گفته منابعی که با نیویورک تایمز صحبت کردند، حملات ادعایی اسرائیل باعث اختلال در جریان گرما و گازرسانی به چندین استان ایران شد. کارشناسان انرژی افزودند که این حملات حدود 15 درصد از تولید روزانه گاز طبیعی ایران را از بین برد.

به گزارش انرژی پرس، نیویورک تایمز روز جمعه گزارش داد که اسرائیل پشت حملاتی است که اوایل این هفته دو خط لوله اصلی گاز ایران را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، حملات ادعایی اسرائیل باعث اختلال در جریان گازرسانی به چندین استان ایران شده است. کارشناسان انرژی افزودند که این حملات حدود ۱۵ درصد از تولید روزانه گاز طبیعی ایران را از بین برد.

یکی از مقامات غربی که با نیویورک‌تایمز صحبت می‌کرد، گفت که این حمله نمادین بود و برای ایران تعمیر آن آسان بود.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران، روز جمعه به رسانه های ایران گفت که هدف از این حملات مختل کردن جریان گاز در زمستان به شهرها و استان های اصلی ایران بوده است.

وی افزود: این اقدام تروریستی خرابکارانه ساعت ۱ بامداد روز چهارشنبه (۲۱:۳۰ به وقت گرینویچ) در شبکه خطوط لوله سراسری انتقال گاز در دو منطقه کشور رخ داد.

بیشتر بخوانید:  هدررفت سرمایه ایرانی در فلرینگ

در اوایل ماه جاری، ارتش ایالات متحده یک حمله هوایی به ده‌ها سایت در عراق و سوریه که توسط شبه‌نظامیان مورد مورد استفاده قرار می‌گرفت، در آغاز تلافی حمله هواپیمای بدون سرنشین که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد، آغاز کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه ای گفت: “ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر در جهان نیست. اما اجازه دهید همه کسانی که ممکن است به دنبال آسیب رساندن به ما باشند این را بدانند: اگر شما به یک آمریکایی آسیب بزنید، ما پاسخ خواهد داد.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.