کد خبر : 1154
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1402 - 18:25

روند صعودی میزان تقاضای مصرف برق همزمان با رسیدن به اوج دما

روند صعودی میزان تقاضای مصرف برق همزمان با رسیدن به اوج دما
سخنگوی صنعت برق کشور ضمن اعلام پایداری شبکه در ساعات اوج مصرف تاکنون، از افزایش میزان تقاضای مصرف در سال جدید در مقایسه با مدت مشابه خبر داد.

به گزارش انرژی پرس مصطفی رجبی مشهدی  مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ضمن اعلام پایداری شبکه برق کشور تاکید کرد:  بیش از ۱۰۰ هزار نفر از همکاران صنعت برق در بخش دولتی و خصوصی و در بیش از ۱۴۰۰ نیروگاه بزرگ و کوچک و نزدیک به ۶۰۰ پست انتقال و بیش از ۲۰۰۰ ایستگاه فوق توزیع در آمادگی کامل به منظور ثبات در شبکه و تامین کافی برق در روزهای اوج مصرف هستند.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی دمای وزنی کشور به ۳۹/۷ درجه خواهد رسید، اضافه کرد:در سال گذشته و در همین روز میزان تقاضای مصرف برق کشور ۶۷ هزارو ۶۷۲ مگاوات ثبت شد و امروز میزان تقاضای مصرف برق در ساعات اوج مصرف تا بیش از ۷۱ هزارو ۵۰۰ مگاوات پیش بینی می شود.
رجبی مشهدی با مقایسه بین میزان تقاضای سال گذشته و امسال توضیح داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش مصرف ۳۸۰۰ مگاواتی را شاهد هستیم که معادل مصرف برق ۲ استان گلستان و مازندران است و با توجه به این افزایش مقدار، همکاری مردم در مدیریت مصرف به پایداری شبکه سراسری کمک بسیاری خواهد کرد.
سخنگوی صنعت برق ضمن‌ تشکر از مشترکان کم مصرف، از کلیه مشترکان تجاری و خانگی درخواست کرد با کاهش ۱۰ درصدی مصرف ، به پایداری شبکه برق کمک کرده و با تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و عدم استفاده از لوازم برقی غیر ضروری در ساعت های اوج مصرف همراه صنعتگران این حوزه تا عبور از روزهای گرم تابستان باشند.

بیشتر بخوانید:  ایران، برق هسته‌ای تولید می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.