کد خبر : 10773
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 16:07

رئیس جمهور عراق گفت:

نیاز به ثبات در تأمین انرژی جهانی

نیاز به ثبات در تأمین انرژی جهانی
رئیس جمهور عراق در سخنرانی خود در نشست سران کشورهای صادرکننده نفت، گفت که آشکار شده است که جهان به ثبات در بخش انرژی و اعتماد به این ثبات نیاز دارد همانطور که نیازمند آن انرژی است.

به گزارش انرژی پرس، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق گفت که آشکار شده است که جهان به ثبات در بخش انرژی و اعتماد به این ثبات نیاز دارد همانطور که نیازمند آن انرژی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی در کنفرانس سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز در الجزائر افزود که هنوز جهان برای توازن میان امنیت انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تلاش می کند.

رئیس جمهور عراق اشاره کرد که ضرر کمبود انرژی کمتر از آثار انتشار گازهای گلخانه ای بر انسان ها نیست چرا که نزدیک به یک میلیارد انسان در جهان امکان دسترسی به منابع انرژی را ندارند.

رشید تصریح کرد که با وجود همه چالش ها، وزارت نفت عراق، تولید خود را طی ده سال گذشته به ۴.۷ میلیون بشکه رساند تا عراق به تنهایی، یک پنجم افزایش تولید جهان را محقق کند.

وی با اشاره به پروژه های جدید در حوزه انرژی و گاز، گفت که هیئت دولت با ایجاد سکوی گاز مایع در بندر بزرگ فاو که نخستین پروژه در نوع خود در کشور برای تقویت امنیت انرژی و متنوع سازی منابع آن به شمار می رود، موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:  ممکن است دچار ناترازی نفت هم شویم

وی گفت که عراق گام های حساب شده ای برای بهره برداری از گاز برداشته و پیش از پایان سال ۲۰۲۳، یک پروژه گاز راه اندازی شد و در سال جاری نیز تلاش های بسیاری در جریان است تا بیش از یک پروژه در حوزه گاز در مناطق مختلف عراق راه اندازی شود.

رئیس جمهور عراق بر حمایت کامل عراق از مبارزه ملت فلسطین که با حملات ظالمانه مواجه است، تاکید و حملات وحشیانه برای کشتار ملت فلسطین در برابر دیدگان جهانیان را محکوم کرد.

وی گفت که امنیت و ثبات کل منطقه تنها با دستیابی ملت فلسطین به حقوق کامل خود و در راس آن برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی محقق می شود.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.