کد خبر : 1177
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 16:24

دانش مهندسان ایرانی به داد توسعه پارس جنوبی رسید

دانش مهندسان ایرانی به داد توسعه پارس جنوبی رسید
عضو هیات رئیسه مجلس از توسعه فاز 11 پارس جنوبی طی 20 ماه خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در یک گفت و گوی تلویزیونی ضمن تاکید بر توجه به توان داخلی مهندسان ایرانی افزود : سکوی ۳۲۰۰ تنی با تصمیم مدیریتی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و در عملیاتی پیچیده با دانش متخصصان ایرانی در شرکت ملی نفت منتقل شد.

با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری سالانه ۵ میلیارد دلار در بخش فشارافزایی پارس جنوبی افزود: رکورد تولید روزانه ۷۰۶ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی به همت وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران رقم خورد.

یوسفی در ادامه با توضیح اینکه توسعه فاز ۱۱ در چند مرحله شامل بخش حفاری و سپس انتقال سکو انجام شد، اضافه کرد: سکوی ۳۲۰۰ تنی با تصمیم مدیریتی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و در عملیاتی پیچیده با دانش متخصصان ایرانی در شرکت ملی نفت منتقل شد و کاری که در ۲۰ سال گفتند نمی‌توانیم، در مدت ۲۰ ماه به ثمر رسید.

وی همچنین به قرارداد این شرکت با توتال اشاره کرد و گفت: در تاریخچه فاز ۱۱ لازم است به امضای قرارداد با شرکت توتال اشاره کنیم که به علت خروج این شرکت از قرارداد، زمان را از دست دادیم، در حالی که توتال در برنامه خود به سه تا پنج سال برای توسعه فاز ۱۱ زمان نیاز داشت.

بیشتر بخوانید:  برای ۱۰۰ سال دیگر، منابعی باقی نگذاشته‌ایم

یوسفی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه این طرح تصریح کرد: ۷۰ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تولید می‌شود و ر حال حاضربا تصمیم خوب مدیریتی در وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران تصمیم به توسعه مرحله‌ای این فاز گرفته شد.

یوسفی با اشاره به ناترازی بین تولید و مصرف در کشور تأکید کرد: امسال گاز فاز ۱۱ پارس جنوبی وارد مدار می‌شود و می‌تواند بخشی از مشکل ناترازی را که در سال گذشته جدی شد و با وجود مشکل کمبود گاز در بخش‌هایی از شرق کشور، در سال گذشته از قطع گاز ۲ میلیون ایرانی جلوگیری شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.