کد خبر : 2962
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 11:32

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان، پاشنه آشیل بورس ایران+فیلم

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان، پاشنه آشیل بورس ایران+فیلم
سریال انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و غیرکارشناسی پالایشگاه نفت اصفهان و خسارت آن به بازار سرمایه تمام شدنی نیست. اطاعات اشتباهی که به بهای سرخ پوشی بورس ایران و خسادت سهامداران تمام می‌شود.

به گزارش انرژی پرس، یازدهم شهریورماه گزارشی در انرژی پرس منتشر شد مبنی بر اینکه پالایشگاه نفت اصفهان تصمیم دارد ۳۳ درصد سهام شرکت  نفت سپاهان را ۱۵۰ درصد گران‌تر، یعنی با قیمت بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان خریداری کند؛ معامله‌ ای که مشکوک به باندبازی میان مدیران دو شرکت بود.

پس از انتشار این گزارش بانک رفاه به عنوان یکی از مالکان پالایشگاه اصفهان، اعلام کرد که مخالف خرید سهام نفت سپاهان است.

پس از آن سبدگردانان نیز در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت پالایشگاه اصفهان اعلام کردن که درصورت خرید این سهام، سهامداران خرد علیه  او در سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان بازرسی کل کشور و دیگر مراجع شکایت خواهند کرد.

پس از این مخالفت‌ها و اعتراض‌ها،محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان  از انصراف برای خرید سهام نفت سپاهان به دلیل قیمت نامطلوب خبر داد.

شنیده‌ها حاکی از آن است دلیل اصلی انصراف مدیرعامل پالایشگاه اصفهان از خرید سهام، مسئله دیگری است. پس از رسانه‌ای شدن خبر خرید سهام نفت سپاهان و اعتراض سبدگردان‌ها، سازمان بازرسی به این پرونده ورود کرده و عقب نشینی قدیری از خرید این سهام به این دلیل بوده است.

شاید جالب باشد بدانید این نخستین بار نیست که محسن قدیری به عنوان مدیرعامل پالایشگاه اصفهان، لرزه بر تن سهامداران بورس ایران می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:  آبادان، میزبان نخستین اجلاس قطب اکو

 ۱۴ تیرماه پالایشگاه نفت اصفهان در اطلاعیه‌ای در سامانه کدال اعلام کرده بود به دلیل کارمزد صادرات، سود شرکت به ازای هر سهم ۱۷ تومان افزایش یافته است.

اما تنها دو روز بعد، دوباره اطلاعیه‌ای منتشر کرد که کاملاً خلاف اطلاعیه ۱۴ تیرماه بود. در اطلاعیه دو روز قبل، این شرکت اعلام کرده که بستانکاری از شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی لغو شده است و نه تنها شرکت سودی شناسایی نکرده بلکه در اطلاعیه جدید به ازای هر سهم ۲۲ تومان زیان شناسایی کرده است!

تاوان این اطلاعیه های گمراه‌کننده پالایشگاه نفت اصفهان را بورس و سهامداران آن با زیان‌دهی پس دادند.

خسارت سنگین پالایشگاه نفت اصفهان به بورس با واکنش تند مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، مواجه شد. عشقی در نامه‌ای اعتراضی به دادستان کل کشور علیه شرکت ملی پالایش و پخش اعلام جرم کرد.

عملکرد مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان در سه ماه گذشته خسارت‌های زیان‌باری به بازار سرمایه ایران وارد کرده است. زمان آن رسیده مالکان پالایشگاه نفت اصفهان به این مدیریت زیان بار برای بازار سرمایه کشور پایان دهند تا دیگر شاهد این اتفاقات ناگوار در بورس ایران نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده بیدیان یکشنبه , ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

لطفاً نظرات را حذف نکن و نظرات کاربرهارو بذار.
تا مردم و فعالان بازار در مورد مدیران فاسد تبادل نظر کنن ، رای بدن برای برکناری اینا