کد خبر : 6571
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 10:39

صداقت مدیران با مردم در مازوت‌سوزی نیروگاه شازند

صداقت مدیران با مردم در مازوت‌سوزی نیروگاه شازند
شرکت تولید برق استان مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که ناگزیر به استفاده از مازوت به‌عنوان سوخت در نیروگاه شازند شده و از مردم بابت مازوت‌سوزی عذرخواهی کرده است.

به گزارش انرژی پرس، شرکت تولید برق استان مرکزی در اطلاعیه‌ای مشترک با شرکت گاز این استان اعلام کرده است که برای تامین برق و پایداری شبکه مجبور به استفاده از مازوت به‌عنوان سوخت در نیروگاه شازند شده است‌‌.

مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها در چند هفته اخیر سوژه داغ اخبار بوده و تاکنون به‌جز نیروگاه شازند، هیچ نیروگاه و وزارتخانه‌ای زیر بار مازوت‌سوزی نرفته و بارها این مسئله از سوی مسئولان و وزرا تکذیب شده است‌. این اطلاعیه مسئولان نیروگاه شازند، باوجود آلایندگی خطرناکی که مازوت‌سوزی بر سلامت مردم دارد، جای تقدیر دارد، چراکه نخستین نیروگاهی در کشور است که در یک ماه اخیر شفاف با مردم سخن گفته، اطلاع‌رسانی و مهم‌تر از آن عذرخواهی کرده است، مسئله‌ای که به ندرت مردم شاهد آن بوده‌اند. 

امیدواریم صداقت با مردم به دیگر نیروگاه‌ها و مسئولان سرایت کرده و از این پس شاهد انتشار چنین اطلاعیه‌های باشیم. 

بیشتر بخوانید:  مصرف بنزین خودروهای پرتردد ۲.۵ برابر استاندارد جهانی است

در بخشی از اطلاعیه شرکت تولید برق استان مرکزی آمده است: “متاسفانه طی روزهای اخیر به‌دلیل برودت هوا و باتوجه به افزایش روزافزون مصرف گاز در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش خانگی، تأمین کامل سوخت نیروگاه‌ها ممکن نبوده و به علت محدودیت‌های اعمال شده در سوخت گاز نیروگاه‌های کشور، نیروگاه شازند نیز اجباراً جهت تامین برق و حفظ پایداری شبکه، طی روزهای آینده ناگزیر به استفاده از سوخت دوم خواهد شد. ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان مرکزی به‌ویژه شهروندان عزیز شهرهای اراک و شازند به اطلاع می‌رساند که مسئولان استان حداکثر تلاش خود را در راستای تأمین سوخت گاز طبیعی و کاهش دوره مصرف سوخت دوم به کار خواهند بست.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.