کد خبر : 7961
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 12:31

به دنبال کاهش دما در ایران؛

صادرات گاز ایران به عراق متوقف شد

صادرات گاز ایران به عراق متوقف شد
وزارت برق عراق در مورد از دست رفتن 4000 مگاوات از شبکه سراسری به دلیل کمبود گاز وارداتی از ایران خبر داد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «به ثبات بی‌سابقه‌ای در نرخ تولید دست یافته است و به بیش از ۲۵۸۰۰ مگاوات در اوج بار تابستانی رسیده است». در بخشی از این بیانیه آمده است: «کمبود گاز وارداتی تاثیر خود را بر نیروگاه‌های برق گذاشته و موجب نقص بیش از ۴ هزار مگاواتی در شبکه تامین برق در بغداد و مناطق مرکزی و کاهش ارسال برق به مناطق جنوبی شده است.»

توقف در صادرات گاز به عراق در حالی صورت گرفته است که مصرف گاز در ایران طی روزهای اخیر روند افزایشی گرفته است به‌طوری‌که مدیر «دیسپچینگ» شرکت ملی گاز ایران میانگین مصرف گاز در کشور برای دوشنبه، ۱۸ دی ماه را ۵۷۰ میلیون متر مکعب، معادل ۷۰ درصد کل گاز تولید شده کشور اعلام کرده بود.

 

در این بیانیه جهش کیفی در بخش حمل و نقل با گسترش قابل توجه در ایستگاه های تبدیل آن، ایجاد ده‌ها خط انتقال فشار قوی و فشار قوی و بازسازی بسیاری از آنها پس از تخریب و از کار افتادن در اثر اقدامات تروریستی برجسته شده است.

بیشتر بخوانید:  هلند بزرگترین میدان گازی اروپا را تعطیل می‌کند

 

به حمایت از بخش توزیع اشاره کرد که منجر به بهبود و ثبات قابل توجهی در تخصیص انرژی به استان‌ها شد که نتیجه آن بهبود بی‌سابقه در ساعات عرضه بود.

 

این وزارتخانه بر تلاش‌های خود برای کاهش وابستگی به گاز وارداتی از طریق ساخت پروژه‌های سیکل ترکیبی، فعال‌سازی نیروگاه‌های حرارتی و اجرای پروژه‌های انرژی خورشیدی تاکید کرد. با این حال، کمبود اخیر در تامین گاز نیروگاه ها را تحت تاثیر قرار داده و منجر به تلفات بیش از ۴۰۰۰ مگاوات شده است.

 

عرضه گاز برای بغداد و مناطق مرکزی به طور کامل متوقف شد و برای منطقه جنوبی کاهش یافت، که بر ظرفیت تولید تاثیر گذاشته و باعث کاهش عرضه می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.