کد خبر : 10838
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 13:25

شورون دو کارخانه بیودیزل در آمریکا را به دلیل کاهش سود متوقف می‌کند

شورون دو کارخانه بیودیزل در آمریکا را به دلیل کاهش سود متوقف می‌کند
شرکت شورون (CVX.N)، دو کارخانه تولید بیودیزل در غرب میانه ایالات متحده را برای مدت نامحدودی از کار انداخته است، این شرکت روز جمعه با اشاره به شرایط بد بازار این خبر را تایید کرد.

به گزارش انرژی پرس، دومین تولیدکننده بزرگ نفت ایالات متحده، سازنده بیودیزل Renewable Energy Group را به مبلغ ۳.۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد تا تولید سوخت های تجدیدپذیر خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش دهد. این قرارداد برای آن ۱۰ کارخانه بیودیزل و یک تأسیسات دیزل تجدید پذیر به ارمغان آورد.

کارخانه‌های شورون در رالستون، آیووا، و مدیسون، ویسکانسین، که در مجموع می‌توانند ۵۰ میلیون گالن در سال بیودیزل را پردازش کنند. بر اساس برآوردهای دولت ایالات متحده، ظرفیت تولید بیودیزل در ماه دسامبر ۲.۰۷ میلیارد گالن بود.

بیودیزل از روغن‌های کشاورزی و چربی‌های حیوانی ساخته می‌شود، هزینه ساخت آن از گازوئیل مبتنی بر نفت بیشتر است، اما سوخت پاک‌تری است. تولید همچنین اعتباراتی ایجاد می کند که می تواند هزینه تولید را جبران کند.

قیمت ها در ماه های اخیر کاهش یافته است زیرا عرضه ها رشد کرده و ارزش اعتبارات تجدیدپذیر اخیراً به پایین ترین حد در سه سال گذشته رسیده است. قیمت مخلوط ۲۰ درصدی بیودیزل در ماه گذشته به ۳.۴۵ دلار در هر گالن معادل بنزین کاهش یافت، از اوج ۴.۸۰ دلار در هر گالن در اکتبر ۲۰۲۲.

بیشتر بخوانید:  پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در عربستان راه‌اندازی می‌شود

دولت جو بایدن در سال گذشته میزان سوخت های زیستی را که پالایشگاه های نفت باید طی سه سال آینده با ترکیب سوخت کشور ترکیب کنند، افزایش داد، اما این طرح شامل دستورات کمتری برای اتانول مبتنی بر ذرت نسبت به آنچه که در ابتدا پیشنهاد کرده بود و قیمت های اعتباری را پایین تر می فرستاد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، انتظار می رود تولید دیزل تجدیدپذیر، نوع دیگری از سوخت تولید شده با چربی های حیوانی که می تواند بدون تغییر در موتورهای دیزلی مورد استفاده قرار گیرد، به ۲۳۰۰۰۰ بشکه در روز در سال جاری برسد.

تولیدکنندگان دیزل تجدیدپذیر به دلیل امتیاز شدت کربن کمتری نسبت به بیودیزل، اعتبارات تجدیدپذیر بیشتری تولید می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.