کد خبر : 11557
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1403 - 14:52

با ۱۰ تولیدکننده بزرگ باتری خودروهای الکتریکی آشنا شوید + اینفوگرافی

با ۱۰ تولیدکننده بزرگ باتری خودروهای الکتریکی آشنا شوید + اینفوگرافی
شرکت‌های سه کشور چین، کره جنوبی و ژاپن در فهرست ۱۰ تولیدکننده برتر باتری در جهان قرار گرفته‌اند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، آینده خودروسازی در جهان به‌سرعت درحال تغییر است و شکی نیست در چند دهه آینده خودروهای با سوخت فسیلی جای خود را به خودروهای الکتریکی خواهند داد. خودروهای الکتریکی دوستدار طبیعت هستند از این روی محبوبیت بسیاری در جهان کسب کرده‌اند. بدون شک باتری الکتریکی مهم‌ترین قطعه این خودروها محسوب می‌شود. در این گزارش به معرفی شرکت‌های برتر تولید باتری‌های الکتریکی پرداخته‌ایم. شرکت‌های سه کشور چین، کره جنوبی و ژاپن در فهرست ۱۰ تولیدکننده برتر باتری الکتریکی در جهان قرار گرفته‌اند.

CATl 🇨🇳
BYD 🇨🇳
LG 🇰🇷
Panasonic 🇯🇵
SK 🇰🇷
Samsung 🇰🇷
CALB 🇨🇳
Farasis 🇨🇳
ENVISION AESC 🇨🇳
SUNWODA 🇨🇳

رتبه نخست فهرست بزرگترین تولیدکننده باتری خودروهای الکتریکی به چین تعلق دارد. این کشور با ۶ شرکت ۴۱۳ مگاوات ساعت باتری تولید می‌کند.
جایگاه دوم به کره جنوبی با سه شرکت و ۱۸۵ مگاوات ساعت باتری تولید می‌کند.
ژاپن با تولید ۱۲ مگاوات ساعت باتری نیز در رتبه سوم این فهرست قرار گرفته است‌.

 

اینفوگرافی تولیدکنندگان باتری الکتریکی

 

باتری‌های الکتریکی دوست‌دار محیط زیست

محبوبت باتری‌های الکتریکی مزایای بی‌شمار آنها نسبت به موتورهای احتراقی داخلی سنتی است. نخستین مزیت کاهش آلایندگی آن است. باتری‌های EV قابل شارژ هستند و آلاینده‌های خروجی صفر را تولید می‌کنند، که آنها را جایگزین تمیزتری برای خودروهای بنزینی می‌کند. با انتقال به خودروهای الکتریکی، می‌توانیم آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم، به مبارزه با تغییرات آب و هوا و بهبود کیفیت هوا در شهرهایمان کمک کنیم.

بیشتر بخوانید:  برق سبز، راه حل کمبود گاز

 

آلایندگی کمتر خودروهای برقی

 

خوروهای الکتریکی اقتصادی 

اگرچه هزینه اولیه یک EV ممکن است بالاتر باشد، اما پس‌انداز طولانی مدت می‌تواند قابل توجه باشد. خودروهای برقی به دلیل هزینه کمتر برق نسبت به بنزین، هزینه عملیاتی کمتری نسبت به خودروهای معمولی دارند. علاوه بر این، خودروهای الکتریکی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند زیرا قطعات متحرک کمتری دارند و نیازی به تعویض روغن ندارند.

 

خوروهای برقی اقتصادی

 

بهره‌وری بالاتر باتری‌های الکتریکی

باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی در تبدیل انرژی ذخیره شده به حرکت بسیار کارآمد هستند. آنها نرخ تبدیل انرژی بالاتری در مقایسه با موتورهای احتراق داخلی دارند که در نتیجه مصرف سوخت بهتر و برد رانندگی طولانی‌تری دارند. این به خودروهای الکتریکی اجازه می‌دهد تا کیلومتر بیشتری را با یک بار شارژ طی کنند و نیاز به شارژ مجدد مکرر را کاهش می‌دهد.

 

باتری اقتصادی خودروی برقی

 

یکپارچه‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر

باتری‌های EV می‌توانند نقش مهمی در ادغام منابع انرژی تجدیدپذیر در شبکه برق داشته باشند. با استفاده از فناوری شارژ هوشمند، خودروهای برقی می‌توانند در ساعات غیر اوج مصرف، زمانی که تولید انرژی تجدیدپذیر زیاد است، شارژ شوند و فشار وارده بر شبکه را کاهش داده و استفاده از انرژی پاک را به حداکثر برسانند.

 

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

 

کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی با باتری الکتریکی

یکی از مزایای اصلی باتری‌های EV توانایی آن‌ها در کاهش وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی است. همانطور که جهان به سمت آینده انرژی پایدارتر پیش می‌رود، خودروهای برقی که از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، می‌توانند به کاهش اتکای ما به منابع محدود و افزایش امنیت انرژی کمک کنند.

 

کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.