کد خبر : 2313
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مرداد 1402 - 12:20

شرکت‌های پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ چقدر مالیات پرداخت کردند؟

شرکت‌های پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ چقدر مالیات پرداخت کردند؟
بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد، هلدینگ خلیج فارس بیشترین سهم مالیات پرداختی را میان پتروشیمی‌ها دارد. همچنین باید گفت پتروشیمی‌ها در سال 1401 مجموعا حدود 11 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

انرژی پرس_پتروشیمی‌هایی که در سال ۱۴۰۱ مالیات پرداخت کردند در جدول زیر آورده شده‌اند. بررسی صورت‌های مالی آن‌ها نشان می‌دهد، پتروشیمی‌های زیر در مجموع توانستند ۴۴۸ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب کنند و ۱۴۳ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان از این مقدار را به عنوان سود خالص ثبت کنند.

 

 

 

جدولی که در ادامه آورده شده، پتروشیمی‌هایی که در سال ۱۴۰۱ مالیات پرداخت کردند را با ترتیب آورده است. ( پتروشیمی‌هایی که با رنگ قرمز مشخص شدند متانول‌ساز، با رنگ زرد اوره‌ساز و آبی‌ها پتروشیمی‌های مورد بحث گزارش هستند.)

همانطور که ملاحظه می‌شود، هلدینگ خلیج فارس با هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان پرداخت مالیات، بیشتر از ۲۱ درصد از کل مالیات پرداختی پتروشیمی‌ها را پرداخت کرده است.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) که با نماد فارس در بورس تهران فعالیت می‌کند، در سال ۱۴۰۱ توانست ۵۲ هزار ۴۹۷ میلیارد تومان درآمد کسب کند. از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس می‌توان به پتروشیمی بندرامام، پتروشیمی اروند، پتروشیمی تندگویان، فجر انرژی، پتروشیمی بوعلی، مبین انرژی، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی کارون، پتروشیمی پارس، عملیات غیرصنعتی پازارگاد، پتروشیمی نوری، پالایشگاه گاز یادآوران و پالایشگاه گاز بیدبلند اشاره کرد.

همچنین هلدینگ خلیج‌فارس در سال ۱۴۰۱ توانست در مجموع ۵۵ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند. پتروشیمی خارک نیز دومین شرکتی است که بیشترین مالیات را در سال ۱۴۰۱ پرداخته است. باید گفت این پتروشیمی‌ها در مجموع حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند.

پتروشیمی جم

بررسی صرت‌های مالی پتروشیمی جم نشان می‌دهد، شرکت در سال ۱۴۰۱ توانست از محل فروش خود ۴۰ هزار و ۹۲ میلیارد تومان درآمدزایی کند. همچنین حدود ۱۰ هزار و ۷۳ میلیارد تومان از درآمد شرکت به عنوان سود خالص آن ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:  پردیس نیمی از فروش خود را به سود تبدیل کرد! / عملکرد درخشان جم پیلن در سودآوری

ذکر این نکته ضروریست، جم در سال ۱۴۰۱ بیشتر از ۴۶۷ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

 پتروشیمی امیرکبیر

نگاهی به صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی امیرکبیر حاکی از آن است که این شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته است. همچنین این شرکت حدود چهار هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان سود خالص کسب کرده است.

در رابطه با پرداخت مالیات شرکت نیز باید گفت این شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۵۳ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

از طرفی پتروشیمی‌هایی که در جدول زیر آورده شده‌اند، در سال ۱۴۰۱ مالیاتی پرداخت نکردند که مارون یکی از آن‌ها است.

 

 

پتروشیمی مارون

صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ شرکت پتروشیمی مارون نشان می‌دهد، پتروشیمی مارون به همراه زیر مجموعه‌هایش توانست در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷ هزار و ۱۶ میلیارد تومان درآمد کسب کند. با کسر بهای تمام‌شده و هزینه‌های مالی مشخص می‌شود، این پتروشیمی در سال ۱۴۰۱ بیشتر از ۱۱ هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان سود خالص شناسایی شد.

با این اوصاف در رابطه با مالیات پرداختی مارون باید گفت، طبق صورت مالی سال ۱۴۰۱ شرکت پتروشیمی مارون در این سال برگشت مالیات داشته و از این محل ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون درآمد کسب کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.