کد خبر : 1939
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 9:40

مدیرعامل پتروشیمی نوری:

سال گذشته متوسط تولید پتروشیمی‌ها ۸۵ درصد بود، اما نوری با ۱۰۹ درصد ظرفیت اسمی تولید کرد+فیلم

سال گذشته  متوسط تولید پتروشیمی‌ها  ۸۵ درصد بود، اما نوری با ۱۰۹ درصد ظرفیت اسمی تولید کرد+فیلم
تقی صانعی گفت: سال گذشته متوسط تولید بیش از ۶۲ شرکت پتروشیمی ایران  حدود ۸۵ درصد بوده درحالی‌که پتروشیمی نوری توانست  ۱۰۹ درصد ظرفیت اسمی خود تولید کند. 

انرژی پرس_تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری در گفت‌گو با «انرژی پرس» با بیان اینکه این شرکت بزرگترین آروماتیک ایران است، گفت: قرارداد پتروشیمی نوری در سال ۱۳۷۹ امضا شد، در آن زمان نوری بزرگترین آروماتیک ایران و جهان بود.

او افزود: مهم چالش این صنعت کمبود سرمایه‌گذاری به دلیل گرانی خوراک مایع شرکت‌های آروماتیکی است. به همین دلیل درحال حاضر تنها تولیدکننده پارازایلن و ارتوزایلن در ایران، پتروشیمی نوری است.

صانعی در ادامه با اشاره به اینکه سبد تولید محصولات پتروشیمی در کشور نامتوازن است، عنوان کرد:  حجم محصولات تولید شده از خوراک گازی بسیار زیاد و خوراک مایع محدود و کم است. این اتفاق به دلیل تفاوت قیمت خوراک گازی و مایع رخ داده است، خوراک گازی از خوراک مایع ارزان‌تر است. اما امتیاز ویژه خوراک مایع، تنوع بیشتر در سبد محصولات و صنایع پایین‌دستی و ارزش افزوده بالاتر نسبت به خوراک گازی است.

بیشتر بخوانید:  مجوزهای جدید پتروشیمی رانت سیاسی یا اقتصادی است/ پتروشیمی ها زیر ظرفیت کار می کنند؛ اما مجوز جدید صادر می شود!

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: براساس آمار، سال گذشته متوسط تولید بیش از ۶۲ شرکت پتروشیمی ایران  حدود ۸۵ درصد بوده درحالی‌که پتروشیمی نوری در سال‌های اخیر توانسته است بیش از ظرفیت اسمی خود تولید کند، به‌طوری‌ که در سال گذشته  ۱۰۹ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته‌ایم.

صانعی، مسئولیت‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های پتروشیمی نوری عنوان کرد و گفت: در دو سال گذشته پتروشیمی نوری موفق شده در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بالاترین نشان را از وزیر نفت دریافت کند. در گذشته بودجه مسئولیت‌های اجتماعی صرف هزینه‌های جاری می‌شد، تمام سعی و تلاش‌مان را کرده‌ایم که در بحث مسئولیت‌های اجتماعی پروژه‌های سرمایه‌ای تعریف کنیم، این موضوع موجب نظامند شدن فعالیت در بحث مسئولیت‌های اجتماعی شده و نتایج مطلوبی نیز داشته است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.