کد خبر : 8420
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 14:31

رکورد جدید در صادرات نفت خام عربستان

رکورد جدید در صادرات نفت خام عربستان
داده‌های ابتکار مشترک داده‌های سازمانی (JODI) روز دوشنبه نشان داد که صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه نوامبر نسبت به اکتبر افزایش یافت و به بالاترین حد در پنج ماه گذشته رسید.

به گزارش انرژی پرس، بر اساس آخرین داده‌های موجود در JODI، صادرات نفت خام از بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان در ماه نوامبر به حدود ۶.۳۴ میلیون بشکه در روز افزایش یافت که نسبت به سطح ۶.۳ میلیون بشکه در روز اکتبر این رشد را تجربه کرد.
با این حال، تولید نفت خام عربستان در نوامبر ۱۲۲ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۸.۸۲ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین سطح تا کنون برای سال ۲۰۲۳ است، زیرا پادشاهی عربستان به کاهش تولید به عنوان بخشی از توافق اوپک پلاس ادامه می‌دهد و تولید را به صورت داوطلبانه را کاهش می‌دهد.
داده ها نشان می دهد که تولید نفت خام عربستان سعودی در ماه نوامبر کمتر از میانگین پنج ساله دوره ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ بوده است.

بر اساس گزارش JODI، حجم سوخت مستقیم نفت خام در ماه نوامبر اندکی کاهش یافت و فعالیت های پالایشگاه ها نیز کاهش یافت.

ذخایر بسته شدن نفت خام و فرآورده های نفتی عربستان در ماه نوامبر با ۴.۰۵ میلیون بشکه کاهش به ۲۳۰.۴ میلیون بشکه رسید. از این تعداد، موجودی محصولات ۴.۱۹ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که ذخایر نفت خام ۱۴۰،۰۰۰ بشکه افزایش یافت.
انتظار می رود تولید و صادرات نفت خام عربستان سعودی در اوایل سال ۲۰۲۴ در حدود سطوح گزارش شده در جدیدترین مجموعه داده های JODI باشد، زیرا این کشور متعهد شده است که کاهش تولید داوطلبانه خود را به میزان ۱ میلیون بشکه در روز تا پایان سه ماهه اول سال ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:  بیش از ۵.۵ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌ نفتی انتقال داده شد

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، در پایان سال ۲۰۲۳ گفت که کاهش تولید اوپک پلاس می تواند پس از مارس ۲۰۲۴ ادامه یابد، در صورتی که بازار به آن نیاز داشته باشد. وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین در اوایل دسامبر از مفسران به دلیل عدم درک توافقنامه تولید گروه انتقاد کرد و پیشنهاد کرد که زمانی که «مردم واقعیت توافق را ببینند» این موضوع تغییر خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.