کد خبر : 2064
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 16:26

به منظور کاهش ناترازی برق در استان سیستان و بلوچستان انجام گرفت:

راه‌اندازی سومین واحد ۴۲ مگاواتی در نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان

راه‌اندازی سومین واحد ۴۲ مگاواتی در نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی از راه اندازی اه‌اندازی سومین واحد 42 مگاواتی نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان به منظور بهبود تراز منفی تولید برق استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد رمضانی معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با بیان اینکه عملیات راه‌اندازی سومین واحد ۴۲ مگاواتی نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان با سوخت گاز، با موفقیت انجام شده است، افزود: شرکت برق حرارتی به منظور بهبود تراز منفی تولید برق استان سیستان و بلوچستان، جلوگیری از افت ولتاژ شبکه موجود، اشتغال‌زایی و استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، پروژه احداث نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان به ظرفیت ۱۲۶ مگاوات را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به تراز منفی تولید برق در این استان اضافه کرد: میزان مصرف انرژی در پیک تابستان بیشتر از برق تولیدی توسط نیروگاه‌های استان است. بدین منظور افتتاح این نیروگاه که دارای سه واحد ۴۲ مگاواتی است، کمک مهمی به تامین برق پایدار شبکه سراسری کشور و همچنین پاسخگویی به نیاز مصرف برق این منطقه خواهد کرد.
رمضانی با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های مقیاس متوسط نقش مهمی در افزایش تولید توان الکتریکی و کاهش افت ولتاژ در مناطق دور افتاده و نقاط ژرف شبکه خواهد داشت، اضافه کرد: امیدواریم پروژه ساخت نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان نقطه عطفی در بومی‌‎سازی این نوع توربین‌ها بوده و به زودی در اقصی نقاط ژرف شبکه برق کشور نیز این اقدام سازنده ادامه یابد.
گفتنی است، نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان در کیلومتر سه جاده چشمه زیارت و در مجاورت نیروگاه گازی زاهدان واقع شده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.