کد خبر : 1912
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 15:41

فروش برق به شرکت توانیر بزرگترین دردسر صنعت نیروگاهی

فروش برق به شرکت توانیر بزرگترین دردسر صنعت نیروگاهی
مدیرعامل نیروگاه دماوند از فروش برق به شرکت توانیر و در مقابل آن طلب بخش خصوصی از وزارت نیرو به عنوان بزرگترین مشکل نیروگاه داران یاد کرد و راه حل آن را در تغییر دیدگاه وزارت نیرو به تولیدکنندگان بخش خصوصی معطوف دانست.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، محمد کبیری مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق دماوند امروز (یکشنبه ۱۵ مردادماه) در جریان بازدید خبرنگاران از نیروگاه دماوند یکی از مهمترین مشکلات صنعت نیروگاهی را فروش برق به شرکت توانیر دانست و افزود: تولیدکنندگان برق بخش خصوصی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو طلب دارند و این طلب سبب شده نتوانند مشکلات موجود را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد:  نبود نقدینگی آزاردهنده شده است و همین مشکلات سبب شده تا سرمایه گذاران از نیروگاه سازی فرار کنند.

کبیری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با تغییر نگاه وزارت نیرو به تولید کنندگان برق بخش خصوصی ،هم به تولید کنندگان خصوصی برق و هم به تامین برق کل کشور نفع می رسد.

بیشتر بخوانید:  ایران، برق هسته‌ای تولید می‌کند

مدیرعامل نیروگاه دماوند در خصوص بازدهی این نیروگاه توضیح داد: بازدهی در واحدهای گازی بین ۳۳ تا ۳۴ درصد و در بخش سیکل ترکیبی ۵۳ درصد است.

وی در خصوص ظرفیت این نیروگاه و وضعیت سوخت رسانی تصریح کرد: نیروگاه دماوند ۲ هزار و ۸۶۸ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد و ۱۵۶ مگاوات در حالت مدیا در پیک تابستان به ظرفیت آن اضافه شده است، در زمستان گذشته نیز با مشکل تامین سوخت روبرو بوده‌ایم، با این حال نیروگاه دماوند امکان مازوت سوزی ندارد.

مدیرعامل نیروگاه دماوند درباره قاچاق سوخت از نیروگاه ها اذعان کرد: این موضوع از طریق نیروگاه امکانپذیر نیست، اما در زمان حمل و نقل احتمال آن وجود دارد.

وی در پایان به موضوع فروش برق در بورس اشاره کرد و گفت: تصمیم به فروش برق داریم، اما متقاضی آن وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.