کد خبر : 8881
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 - 11:22

نماینده مردم زاهدان در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

دولت نمی‌تواند در کاهش سهمیه بنزین برای همه استان‌ها یک نسخه واحد بپیچد/ با کاهش سهمیه بنزین کسی نمی‌تواند به خانواده خود در شهری دیگر سر بزند

دولت نمی‌تواند در کاهش سهمیه بنزین برای همه استان‌ها یک نسخه واحد بپیچد/ با کاهش سهمیه بنزین کسی نمی‌تواند به خانواده خود در شهری دیگر سر بزند
نماینده مردم زاهدان از رئیسی خواست دستور لغو این مصوبه را بدهد چرا که نمی‌توان برای همه استان ها یک نسخه واحد پیچید و مسافت‌های ۲۰۰ کیلومتری بین شهر و روستا و هزینه‌های ۵۰۰ هزار تومانی کرایه تاکسی‌های خطی برای یک شیفت کاری معلم ها تا مدرسه را نادیده گرفت.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در انتقاد به کاهش سهیمه بنزین مردم این منطقه ضمن تذکر به رئیس جمهور در این خصوص در صحن علنی مجلس، در گفت‌وگو با «انرژی پرس» اظهار کرد: ۶۰ نفر از مردم حوزه انتخابیه بنده روز گذشته به دفتر من مراجعه کرده و در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت خود از بنده به عنوان نماینده خود در مجلس خواستند دراین باره پیگیری‌های لازم را انجام داده و از دولت بخواهم سهیمه بنزین این منطقه را به شرایط قبل از کاهش سهمیه برگرداند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: تصمیمی که دولت درباره کاهش سهمیه بنزین اتخاذ کرد، متأسفانه در استان سیستان و بلوچستان که وسعت آن به اندازه ۵ استان اصفهان، قم و سمسنان و … است، مشکلاتی ایجاد کرده است. اما متاسفانه دولت نسخه واحدی برای همه استان‌ها می‌پیچد که کار درست و کارشناسی نیست.
او ادامه داد: فاصله شمال تا جنوب استان سیستان و بلوچستان ۱۲۰۰ کیلومتر است و فاصله شهر تا روستا در این استان گاهی دویست کیلومتر، ۱۵۰ کیلومتر یا صد کیلومتر است. در این مناطق ماشین خطی و اتوبوس وجود ندارد و مردم مجبورند با ماشین‌های کرایه‌ای تردد کنند.
شهریاری افزود: در این مسیرها کرایه هر مسیر ۲۵۰ هزار تومان است و یک معلم برای یک شیفت کاری خود و رفتن به مدرسه و بازکشت به منزلش باید ۵۰۰ هزار تومان کرایه بپردازد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم ادامه داد: بسیاری از جوانان این منطقه شغل ندارند و مسافرکشی می‌کنند که با این کاهش سهیمه سوخت، مشکلات زیادی برایشان ایجاد شده است.
نماینده پنج دوره مردم زاهدان در مجلس اضافه کرد: بسیاری از مردم، خانواده هایشان در شهرهای دیگر زندگی می کنند. مثلا بسیاری از مردم زاهدان خانواده‌هایشان در زابل هستند و دلشان می‌خواهد آخر هفته برای دیدن پدر و مادرشان به آنجا بروند. در حالی که این فاصله ۲۲۰ کیلیومتر است. برخی هم خانواده هایشان در خاش یا ایرانشهر زندگی می‌کنند.
این نماینده مجلس در ادامه انتقاد خود به دولت نسبت به کاهش سهیمه سوخت و اعمال یک نسخه واحد برای همه استان ها، اظهار کرد: دولت با کاهش سهمیه بنزین این منطقه مثل سایر مناطق و استان های کشور که تا این حد گستردگی ندارند، برای مردم منطقه مشکل ایجاد کرده است. لذا از رئیس جمهور درخواست دستور لغو این مصوبه را دارم تا مشکلات ایجاد شده برای مردم مناطق و استان های پهناور کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:  احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.