کد خبر : 8986
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 14:34

شاخص کل بورس 0.14 درصد عقب‌نشینی کرد؛

تداوم روند نزولی بورس در آخرین روز معاملاتی هفته/ پتروشیمی اصفهان بیشترین افت قیمت گروه خود را شاهد بود

تداوم روند نزولی بورس در آخرین روز معاملاتی هفته/ پتروشیمی اصفهان بیشترین افت قیمت گروه خود را شاهد بود
در آخرین روز معاملاتی هفته، بخش عمده نمادهای پتروشیمی، پالایشی و شیمیایی به روند رو به پایین خود ادامه دادند و شاخص کل بورس روی سطح دو میلیون و 107 هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، شاخص‌های بورسی در روزهای اخیر روندی نزولی را دنبال کرده‌اند، در آخرین روز معاملاتی دومین هفته بهمن ماه نیز به افت خود ادامه دادند تا روزهای سرخ‌پوش بازار ادامه پیدا کند. در این میان، وضعیت صنایع پتروپالایشی بورس، مشابه کلیت بازار بود و بخش عمده نمادهای این صنایع نیز شاهد افت قیمت بودند.

شاخص کل بورس در معاملات امروز سه هزار و ۳۷ واحد معادل ۰.۱۴ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و روی پله دو میلیون و ۱۰۷ هزار واحدی به معاملات خود پایان داد. به علاوه، شاخص کل هم‌وزن نیز در بازار روز جاری نزولی بود و افتی ۰.۲۳ درصدی را تجربه کرد.

در بازار امروز، معامله‌گران بورسی ۷.۷ میلیارد برگه سهام و حق تقدم دست به دست کردند و به این ترتیب، ارزش معاملات خرد معادل سه هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان ثبت شد. حقیقی‌های بازار نیز به طور خالص حدود ۲۲۰ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

خروج پول حقیقی از پتروشیمی نوری

بازار امروز در حالی به پایان رسید که همچنان بخش عمده نمادهای پتروشیمی بورس، به روند نزولی خود ادامه دادند. طوری که فقط پنج نماد این گروه بازدهی مثبت داشتند و ۲۵ نماد پتروشیمی نیز با کاهش قیمت پایانی مواجه شدند.

در میان نمادهای صعودی، بیشترین رشد قیمت متعلق به سه نماد پتروشیمی ارومیه (شاروم)، پتروشیمی گلستان (شستان) و پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) بود که این نمادها به ترتیب ۳.۵ درصد، ۰.۹۷ درصد و ۰.۷۱ درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

در طرف دیگر بازار اما نمادهای پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۱.۹۹ درصد، پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۱.۲۷ درصد و پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۱.۲۵ درصد افت، بیشترین کاهش قیمت را رقم زدند.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهند که سهام شرکت پتروشیمی نوری بیشترین خروج پول حقیقی در گروه پتروشیمی بازار امروز را به خود اختصاص داده است؛ به نحوی که حقیقی‌های نماد نوری بیش از ۸.۲ میلیارد تومان پول از معاملات این نماد بیرون کشیدند.

کدام نمادهای پالایشی افزایش قیمت داشتند؟

در پایان معاملات امروز صنعت پالایشی، بخش نمادهای این صنعت در سمت منفی بازار قرار گرفتند. در بورس امروز چهار نماد پالایشی بازدهی مثبت داشتند و هفت نماد افت قیمت را تجربه کردند. با این وجود، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۰۷ درصد رشد کرد و سهامداران، معاملاتی ۷۲ میلیارد تومانی را در این صنعت رقم زدند. علاوه بر آن، سهامداران حقیقی نیز ۵.۱ میلیارد تومان به نمادهای این صنعت تزریق کردند.

بیشتر بخوانید:  بورس با لباس سرخ به استقبال هفته آینده رفت/ تنها یک نماد پالایشی مثبت خورد

سه نماد تجهیز نیروی زنگان (شزنگ)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و نفت پاسارگاد (شپاس) با رشد قیمت به ترتیب ۱.۳۴ درصد، ۰.۷۶ درصد و ۰.۵۳ درصدی، پیشتازان صنعت پالایشی در بورس امروز بودند. در طرف دیگر بازار اما سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۱.۴۳ درصد، نفت بهران (شبهرن) با ۰.۸ درصد و نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۳۸ درصد کاهش قیمت، متحمل بیشترین افت شدند.

در بورس امروز بیشترین ورود پول به صنعت پالایشی به نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶.۵ میلیارد تومان اختصاص یافت. از سوی دیگر اما خالص خروج پول از سهام شرکت نفت سپاهان به ۱.۹ میلیارد تومان رسید.

پیشتازی گسترش سوخت سبز زاگرس در گروه شیمیایی

بخش عمده نمادهای صنعت محصولات شیمیایی نیز در بازار امروز در سمت قرمز بازار قرار گرفتند و همین موضوع باعث شد که شاخص این گروه با کاهش ۰.۲ درصدی همراه شود. به علاوه، ارزش معاملات نمادهای شیمیایی معادل ۳۷۴ میلیارد تومان رقم خورد و سهامداران حقیقی بیش از ۱۶ میلیارد تومان پول از این گروه خارج کردند.

بیشترین بازدهی مثبت در بازار امروز شیمیایی‌ها به سه شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (شگستر) با ۲.۵۷ درصد، تولی پرس (شتولی) با ۱.۴۴ درصد و نیروکلر (شکلر) با ۰.۶ درصد رسید. سه نماد صنعتی دوده فام (شصدف)، صنایع شیمیایی فارس (شفارس) و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) نیز با افت به ترتیب، ۲.۵۱ درصد، ۲.۰۹ درصد و ۲.۰۶ درصدی، بیشترین کاهش قیمت را رقم زدند.

گفتنی است که سهام شگستر علاوه بر بیشترین رشد قیمت در گروه شیمیایی، بیشترین ورود پول حقیقی را نیز تجربه کرد و سهامداران حقیقی حدود ۴۰ میلیارد تومان در این نماد تزریق کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.