کد خبر : 9293
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 10:31

دلیل افزایش مبلغ قبض برق برخی مشترکان اعلام شد

دلیل افزایش مبلغ قبض برق برخی مشترکان اعلام شد
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با بیان اینکه مردم با مدیریت مصرف می‌توانند از تخفیف کم‌باری بهره‌مند شوند، گفت: استفاده از وسایل گرمایشی برقی سبب افزایش مصرف برق و طبیعتاً افزایش مبلغ قبض‌ها می‌شود.

به گزارش انرژی پرس، مصطفی رجبی مشهدی، با اشاره به تخفیف در نظر گرفته شده برای مشترکان برق، اظهار داشت: در ساعات شبانه‌روز ۳تعرفه کم‌باری، میان‌باری و اوج بار داریم که بر اساس تعاریف کنتورها، تعرفه میان‌باری از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۶ بعدازظهر تا ۱۹ شب، تعرفه اوج بار از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳ و تعرفه کم‌باری از ۲۳ شب تا ۷ صبح لحاظ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشترکان مصارف خود را مدیریت کرده و به ساعت کم باری منتقل کنند، می‌توانند از تخفیف کم‌باری استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسام چهارشنبه , ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷

واقعیت اینه که هر آنچه که برای ما گران بنظر میاد فقط بدلیل کسری درآمدمون هست ، در بیشتر نقاط جهان قیمت های مصرف انرژی مانند برق ، گاز ، آب ، بنزین و دیگر فرآورده های نفتی و حتی امور خدماتی گران بنظر میرسد ، دلیل عمده چنین برداشتی اولا ارزش پایین پول ما در مقایسه با دلار و یورو و ارزهای معتبر دیگر است و دوم عدم تناسب قیمت‌ها با درآمد متوسط سرانه ماست ، بله، بهای یک لیتر بنزین یورو ۹۸ سوپر در کشورهای اروپای مرکزی حدود ۲ یورو است که تقریبا ۱۲۰ هزار تومن ماست اما برای درآمد متوسط ۸ تا ۱۰ هزار یورو زیاد نیست ، مثل اینکه ما اگر به نرخ آنجا بنزین بزنیم ( اونم با کیفیت یورو ۹۸ سوپر ) پس باید درآمدمون ۴۸۰ میلیون در ماه باشه ! با قیمت یورو ۶۰ هزارتومنی ، و به همین ترتیب دیگر حامل‌های انرژی و… حتی مایحتاج روزانه زندگی ، یعنی ما درآمدمون کم و قیمت‌ها برامون گرون درمیاد .