کد خبر : 5385
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 13:18

دادگستری ۲۱ هزار میلیارد تومان بدهی پتروشیمی‌ها به شرکت ملی گاز را وصول کرد

دادگستری ۲۱ هزار میلیارد تومان بدهی پتروشیمی‌ها به شرکت ملی گاز را وصول کرد
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با ورود دادگستری استان ۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت ملی گاز ایران در راستای حفظ حقوق عامه و حقوق بیت المال وصول شد.

به گزارش انرژی پرس، مهدی مهرانگیز صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به شرکت ملی گاز و معوقه شدن این بدهی‌ها، گفت: مطالبات شرکت ملی گاز بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که از سوی پتروشیمی‌ها معوق و پرداخت نشده بود.

وی افزود: دادگستری استان بوشهر به محض اطلاع به این موضوع ورود کرد و در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال نامه‌ای را به وزیر نفت ارسال و از شخص وزیر نفت خواسته شد تا نسبت به پیگیری موضوع و وصول طلب اقدام کند، که به همین منظور نماینده‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به استان اعزام و دستورات قضائی لازم نیز در خصوص وصول این مطالبات صادر شد.

بیشتر بخوانید:  انتصاب‌های جدید در شرکت ملی گاز ایران

مهرانگیز با اشاره به وصول بخشی از این مطالبات گفت: با پیگیری‌های دادگستری استان، تاکنون ۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معادل حدودی ۲۱ همت از شرکت‌های پتروشیمی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال را از اولویت‌های دادگستری استان بوشهر دانست و گفت: در همین راستا دادگستری استان بوشهر نسبت به دریافت مابقی طلب شرکت ملی گاز پیگیر این مساله خواهد بود.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.