کد خبر : 6064
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 17:17

مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها، متهم اصلی آلودگی هوا

مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها، متهم اصلی آلودگی هوا
بسیاری از شهرهاي ایران بارها در صدر ليست شهرهای آلوده جهان قرار گرفته‌اند. آلودگی هوا در كشور مرزهای هشدار را درنورديده است.

 به گزارش انرژی پرس، باوجود هشدارهای سازمان‌های جهانی، تاکنون اقدام عملی و موثری برای کاهش آلودگی در ایران مشاهده نشده است. تعداد انگشت‌شمار روزهای پاک در کلانشهرها خود گواه روشنی بر این مساله است. آلودگی هوا مهمان همیشگی شهرهایی همانند تهران، اراک، زابل، شده است. 

به‌جرات می‌توان گفت یکی از دلایل آلودگی هوا در برخی از کلانشهر، مازوت‌سوزی نیروگاه‌هاست. نیروگاه‌هایی که به‌دلیل کمبود گاز مجبور به استفاده از مازوت به‌عنوان سوخت جایگزین می‌شوند. 

سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران نیز درباره‌ی مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها گفته است که مردم باید بدانند دلیل اصلی آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال در تهران مازوت سوزی است.

بیشتر بخوانید:  شرکت برق مازوت‌ سوزی نیروگاه‌ ها را تکذیب کرد

تمامی این مشکلات به‌دلیل ناترازی گاز به‌وجود آمده است‌. ناترازی علاوه بر آلودگی هوا بر اقتصاد نیز تاثیرگذار است. گاز بسیاری از صنایع مهم همانند پتروشیمی‌ها، سیمانی و فولادی‌ها در زمستان قطع می‌شود. ناترازی گاز به معضل جدی برای ایران تبدیل شده و دولت‌ها همچنان درگیر ارائه راهکارهای مقطعی برای حل آن هستند و عدد ناترازی گاز هر سال بیشتر از سال پیش می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.