کد خبر : 5108
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 15:17

جوابیه پالایشگاه اصفهان به یک گزارش

جوابیه پالایشگاه اصفهان به یک گزارش
پالایشگاه اصفهان در پاسخ به گزارش انرژی پرس درباره‌ی تخلفات این پالایشگاه، جوابیه‌ای منتشر کرده است‌.

انرژی پرس_ پس از انتشار گزارشی با عنوان« اعتراض نماینده شرکت اهداف به انتخاب غیرمتعارف اعضای هیئت مدیره پالایشگاه اصفهان» در این رسانه شرکت پالایش نفت اصفهان جوابیه‌ای را ارسال کرده‌اند.

در این جوابیه آمده است:”شرکت اهداف از اعضاء هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان نمی باشد و به تبع نماینده ای نیز در هیئت مدیره ندارد. فردی که  نام ایشان در آن رسانه آمده است  اخیراً به عنوان نماینده شرکت نفت سپاهان معرفی شده که یکی از سهامداران خرد شرکت پالایش نفت اصفهان است و مالک تنها حدود سه و نیم درصد از سهام شرکت است، بنابراین ایشان به عنوان نماینده شرکت نفت سپاهان، همانند سایر اعضا هیئت مدیره در تصمیم گیری ها و تعیین سمت ها صرفاً دارای یک حق رأی است و اعتراض یا مخالفت ایشان با تصمیمات هیئت مدیره تنها در محدوده همان یک رأی موثر خواهد بود.
انرژی پرس در خبر منتشره از عبارت ( اعتراض به انتخاب اعضای هیئت مدیره در جلسه ۲۶ مهر ماه هیئت مدیره) استفاده نموده است، در حالیکه اعضای هیئت مدیره توسط مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت انتخاب می شوند و هیئت مدیره چنین اختیاری را ندارد. استفاده از این عبارات نشان از معلومات اندک نویسنده خبر در این زمینه دارد. لازم به ذکر است اعتراض نماینده محترم شرکت نفت سپاهان که در ذیل صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۲۶/۰۷/۱۴۰۲ درج شده نسبت به تعیین سمت اعضای هیئت مدیره می باشد و این اعتراض نیز به هیچ عنوان قانونی و قابل قبول نیست. زیرا اولا تعیین سمت اعضا هیئت مدیره در جلسه مورخ ۲۷/۰۶/۱۴۰۲ با حضور تمام اعضا و به صورت کاملا قانونی و متعارف انجام شده است و قطعاً  مخالفت نماینده شرکت نفت سپاهان که بعد از آن تاریخ به عنوان نماینده توسط شرکت نفت سپاهان معرفی شده، محلی از اعتراض ندارد و هیچ خدشه ای به مصوبات قبلی هیئت مدیره وارد نمی سازد. ثانیاً فارغ از بحث زمان تعیین رئیس هیئت مدیره، مخالفت یا اعتراض عضو جدید هیئت مدیره نسبت به تصمیمات متخذه فقط در حد یک رای از پنج رای است.
در قانون تجارت و قوانین حاکم بر بازار سرمایه و سازمان بورس درخصوص تعیین رئیس هیئت مدیره یک شرکت، هیچ الزامی مبنی بر انتخاب فردی با رشته یا تخصص ویژه موضوع فعالیت شرکت وجود ندارد، اما با این وجود رئیس کنونی هیئت مدیره؛ نماینده شرکت آوای پردیس سلامت با مالکیت بالغ بر ۱۵ درصد سهام شرکت است که از سابقه دو دوره عضویت در هیئت مدیره پالایشگاه اصفهان (بیش از۳سال) و حدود ۱۹ سال سابقه عضویت در هیات مدیره شرکتهای بورسی و غیر بورسی ، با عناوینی همچون  رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته حسابرسی شرکت فولاد خراسان و رئیس هیات مدیره و رییس کمیته حسابرسی شرکت آهن و فولاد ارفع، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته حسابرسی شرکت پالایش نفت اصفهان   و … فعالیت داشته است. ضمن اینکه ایشان از همان ابتدا عضو کمیته تخصصی هیئت مدیره (حسابرسی) بوده و ریاست کمیته حسابرسی را نیز بر عهده دارد، به طور قطع یک فرد متخصص، شایسته و دارای تخصص کافی در زمینه موضوع فعالیت شرکت محسوب می شود. این در حالی است که نماینده شرکت نفت سپاهان هیچگونه سابقه ای در پالایشگاه با خوراک نفت خام ندارد.
در کنار این موارد، با توجه به ماهیت و اهمیت مدیریت مالی در نتیجه هر کسب و کار، دانش و تخصص مالی ایشان که به واسطه سالها عضویت در هیئت مدیره به دست آمده می تواند تصمیم گیری های کلان را تسهیل بخشد. علاوه بر آن اشراف بر مدیریت ریسک فرآیندهای کسب و کار و بازار سرمایه از مزیت های ایشان برشمرده می شود که یقیناً هیچ یک از مدعیان تصدی این سمت از آن برخوردار نمی باشند.

بیشتر بخوانید:  صعود بورس برای دومین روز متوالی/ نمادهای پالایشی یک‌دست سبزپوش شدند

مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی فعالیتهای قابل توجهی داشته و دارد به طوریکه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت پتروپالایشگاه ها، تکمیل زنجیره ارزش، صیانت از منابع ملی و جلوگیری از خام فروشی در گام دوم انقلاب و تبدیل شدن به هلدینگ موفق پتروپالایشی مبادرت به تأسیس ۶ شرکت پتروپالایشی نموده و با تعریف بیش از ۴۵۰پروژه با سرمایه گذاری  ۵.۲ میلیارد یورو در قالب ۱۲ برنامه استراتژیک تأمین مالی پروژه های خویش را از طریق منابع داخلی و با تلاش، پیگیری و حداکثر سازی انضباط مالی و با مدیریت یکپارچه ریسک ها انجام می دهد. و به دور از انصاف است که فعالیت های ارزشمند این شرکت با مطالب خلاف واقع و بی ارزش به حاشیه برده شود.
طبق فرمایشات مقام معظم رهبری رسانه ها باید فعالیتهای خوب دولت سیزدهم را به اندازه لازم به اذهان مردم منعکس نماید و با اخبار ناصحیح موجبات ناامیدی مردم عزیز سرزمینمان و امید دشمنان را فراهم ننماید. ولی متاسفانه  انرژی پرس با ذکر اخبار کذب و غیر کارشناسی  موجبات تشویش اذهان سهامداران، مردم و مسئولین را فراهم آورده است .در پایان هلدینگ پتروپالایش اصفهان  از آن رسانه محترم دعوت به عمل می آورد تا با حضور در این شرکت  شاهد فعالیت های بی شائبه و صادقانه پرسنل این واحد عظیم صنعتی باشند.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قدرت الله پولادوند شنبه , ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۴۰

آفرین به مدیریت قوی و دانای شپنا پالایش نفت اصفهان و عزیزان موفق و زحمتکش روابط عمومی این پالایشگاه معظم همیشه موفق و سربلند باشید.مهندس پولادوند از سهامداران شپنا هستم از زحمات همه شما عزیزان برای اداره پالایشگاه و سرمایه گذاری های کلان جدید کمال تشکر را دارم.

قدرت الله پولادوند شنبه , ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۴۱

تشکر مجدد از زحمات شما عزیزان در مدیریت پالایشگاه بزرگ اصفهان حامی شما هستم از اراک

پالایشگاهها به دولت ( مردم ) برگردد !! یکشنبه , ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۴۱

باید همه پالایشگاهها و پتروشیمیها به دولت ( مردم ) برگردد !!
اینها را به ناحق تاراج کرده اند .
واگذاری صنایع ثروتساز مانند پتروشیمی = کسری بودجه دولت = تورم !!

خصوصی سازی = سراپا فساد و تبانی
خصوصی سازی = تورم
خصوصی سازی = اختلاف طبقاتی
خصوصی سازی = تبعیض شغلی و حقوقی
خصوصی سازی در تورم بالا = خودکشی اقتصادی

پالایشگاهها به دولت ( مردم ) برگردد !! یکشنبه , ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۴۳

پالایشگاهها و پتروشیمیها به دولت ( مردم ) برگردد !!
باید همه پتروشیمیها به دولت ( مردم ) برگردد !!
اینها را به ناحق تاراج کرده اند .
واگذاری صنایع ثروتساز مانند پتروشیمی = کسری بودجه دولت = تورم !!

خصوصی سازی = سراپا فساد و تبانی

خصوصی سازی = تاراج دولت ( مردم )
خصوصی سازی = کسری بودجه = تورم

خصوصی سازی در تورم بالا = حماقت
خصوصی سازی پتووشیمی = اوج حماقت

خصوصی سازی در تورم بالا = خودکشی اقتصادی