کد خبر : 1405
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 15:30

جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت، قاچاق را تسهیل می‌کند؟

جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت، قاچاق را تسهیل می‌کند؟
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد که جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت، باعث تسهیل قاچاق می‌شود.

به گزارش انرژی پرس، عبدالعلی رحیمی مظفری،عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت:طرح جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت، یکی از طرح‌های مطرح شده توسط دولت با هدف ساماندهی وضعیت سوخت در کشور است. 

این طرح هنوز قطعی نشده است، اما اجرای آن می‌تواند به مدیریت قاچاق سوخت کمک کند. یکی از مزایای این طرح، جلوگیری از قرار دادن کارت سوخت یک فرد در اختیار افراد دیگر و ممانعت از خرید و فروش آن است.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی تعبیرات حاکم بالاست توزیع عادلانه بنزین و سوخت در کشور است، تأکید کرده است: هیچ یک از طرح‌های کنونی به توزیع عادلانه بنزین در کشور کمک نکرده لذا باید راهکارهای جدیدی را برای دستیابی به نتیجه مدنظر قرار داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح داد: براساس این طرح، برای کنترل قاچاق سوخت و مشخص شدن اینکه بنزین برداشت شده از جایگاه‌ها دقیقاً به مصرف چه فردی می‌رسد، کارت‌های سوخت با کارت‌های بانکی یکپارچه خواهند شد. با این روش، علاوه بر ممانعت از قاچاق، جامعه آماری مصرف‌کننده سوخت نیز مشخص و قابل پایش خواهد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.