کد خبر : 4891
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 12:15

تعمیرات نیروگاه نکا برای تولید پایدار انرژی در تابستان سال آینده

تعمیرات نیروگاه نکا برای تولید پایدار انرژی در تابستان سال آینده
مدیر عامل شرکت نیروگاه نکا گفت: واحد ۲ بخار این نیروگاه به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان سال آینده از مدار تولید خارج شد.

به گزارش انرژی پرس، از روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا، نورالله ادبی روز یکشنبه افزود: این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه برق کشور به مدت ۸۵ روز از مدار تولید خارج شد.

وی توضیح داد : هرساله و با آغاز نیمه دوم سال، واحدهای نیروگاه نکا برای ایجاد اطمینان از عملکرد و تولید پایدار در فصل تابستان مطابق با برنامه و دستورالعمل ها تحت بازدید، تعمیرات میاندوره ای، نیمه اساسی و اساسی قرار می گیرند و بر این اساس، برای امسال تا آغاز پیک مصرف آینده ۱۴ طرح تعمیراتی برنامه ریزی شده که از مهرماه آغاز و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد یافت.

وی با گسترده، دشوار و حساس خواندن کار تعمیرات، نگهداری و بهره برداری این واحدها با بیش از چهار دهه کارکرد، گفت: عمر بالای واحدهای نیروگاه و لزوم آمادگی واحدها برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان شبکه برق کشور، مسوولیت ما را در مراقبت و حفظ این سرمایه ارزشمند ملی دوچندان می کند، به همین دلیل کارکنان این مجموعه بزرگ با توانمندی، تخصص، ابتکار و خلاقیت، تلاش بی وقفه و همت جهادی توانسته اند خلاء کهنسالی نیروگاه را پرکنند و نگذارند خللی در تولید انرژی نیروگاه بوجود آید و همچنان نقش مؤثری در تأمین برق مورد نیاز شبکه برق کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  نیروگاه شازند روزانه ۵ میلیون لیتر مازوت می‌سوزاند

ادبی ادامه داد: در طول تعمیرات این واحد که ششمین تعمیرات نیمه اساسی آن از زمان راه اندازی اولیه تاکنون است اقدامات و فعالیت های مختلفی با همت کارکنان متخصص این نیروگاه در بخشهای مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق و شیمی بر روی تجهیزات مرتبط انجام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.