کد خبر : 10598
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 13:15

تحریم‌های جدید، فروش نفت روسیه به هند را تهدید می‌کند

تحریم‌های جدید، فروش نفت روسیه به هند را تهدید می‌کند
سه منبع آگاه صنعتی گفتند، تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه مسکو، فروش نفت روسیه به هند، بزرگترین خریدار نفت خام روسیه را به شدت کاهش می‌دهد و تلاش‌های پالایشگاه‌های دولتی هند برای تضمین قراردادهای عرضه سالانه را پیچیده می‌کند.

به گزارش انرژی پرس، واشنگتن روز جمعه به مناسبت دومین سالگرد تهاجم مسکو به اوکراین و انتقام گرفتن از کشته شدن الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان، تحریم هایی را اعمال کرد.

تحریم‌ها، گروه نفت‌کش‌های پیشرو روسیه، Sovcomflot را هدف قرار می‌دهد، که واشنگتن آن را به دست داشتن در نقض سقف قیمتی G7 برای نفت روسیه متهم کرد، و همچنین ۱۴ نفتکش نفت خام مرتبط با Sovcomflot.

این منابع گفتند پالایشگاه‌های هندی نگران هستند که تحریم‌های اخیر «چالش‌هایی» در خرید کشتی‌ها برای نفت روسیه ایجاد کند و ممکن است نرخ حمل و نقل را افزایش دهد. این ممکن است تخفیف نفت را که از معامله گران و شرکت های روسی بر اساس تحویل خریداری می شود، کاهش دهد.

علاوه بر این، مسکو ممکن است مجبور شود حجم بیشتری را از طریق معامله‌گران برای محافظت در برابر خطر تحریم‌های بیشتر، افزایش دهد که بر عدم قطعیت‌ها افزوده است، منابع صنعتی که به دلیل حساسیت موضوع از ذکر نامشان خودداری کردند.

هند قبل از سال ۲۰۲۲ به دلیل هزینه های بالای حمل و نقل به ندرت نفت روسیه را خریداری می کرد، اما پالایشگاه های سومین کشور بزرگ واردکننده نفت جهان اکنون خریداران بزرگی هستند که از قیمت های پایین تر سود می برند، زیرا اروپا واردات نفت روسیه را ممنوع کرد.

روسیه در سال ۲۰۲۳ به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت هند ظاهر شد. از طریق معاملات مدت دار و خریدهای نقدی بازار، این کشور آسیای جنوبی حدود ۱.۶۶ میلیون بشکه در روز نفت روسیه در سال ۲۰۲۳ وارد کرد در حالی که میانگین ۶۵۲۰۰۰ بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ بود.

بیشتر بخوانید:  بازدهی سرمایه‌گذاری ال‌ان‌جی اولویت گروه اقتصادی صندوق‌ها است

پالایشگاه های دولتی هند اویل (IOC.NS)، برگه جدید باز می کند، شرکت نفت بهارات (BPCL) (BPCL.NS)، برگه جدید باز می کند و شرکت هندوستان پترولیوم (HPCL) (HPCL.NS)، برگه جدید باز می شود در حال مذاکره مشترک هستند. به گفته منابع، با شرکت بزرگ روسی روس‌نفت برای یک قرارداد سالانه برای تامین حجم ترکیبی تا ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز نفت روسیه، عمدتا اورال، برای سال مالی که از اول آوریل شروع می شود.

این منابع گفتند که حجم نهایی تحت قراردادهای مدت برنامه ریزی شده به شرایط پرداخت و تخفیف های ارائه شده توسط روسیه بستگی دارد.

دو منبع گفتند که روس نفت تخفیفی بین ۳ تا ۳.۵۰ دلار به ازای هر بشکه در قیمت های دبی ارائه کرده است که گران تر از قرارداد فعلی پالایشگاه ایندین اویل با روسنفت است که در ۳۱ مارس به پایان می رسد، با تخفیف ۸ تا ۹ دلاری به قیمت قیمت های دبی. هزینه و مبنای حمل و نقل.

این منابع گفتند، پالایشگاه ها تخفیف پیشنهادی را با توجه به ابهامات ناشی از تحریم ها ناچیز می دانند.

آنها افزودند که پالایشگاه های دولتی هند به دلیل مشکلات پرداخت به دنبال عرضه نفت خام سوکول تحت قرارداد مدت برنامه ریزی شده نیستند.

سه پالایشگاه و روس نفت به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

یک منبع دولتی هند گفت که هند تنها در صورتی به خرید نفت روسیه ادامه خواهد داد که این نفت زیر سقف قیمت در کشتی های غیر تحریمی فروخته شود.

وزارت نفت این کشور به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.