کد خبر : 2749
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 9:14

برنت، معیار قیمت‌گذاری نفت در جهان

برنت، معیار قیمت‌گذاری نفت در جهان
برنت معیار اصلی قیمت نفت خام حوزه اقیانوس اطلس در جهان است. نفت خام یکی از دقیق‌ترین قیمت‌های کالا است که بر هزینه‌ها در تمام مراحل فرآیند تولید تأثیر می‌گذارد و در نتیجه قیمت کالاهای مصرفی را نیز تغییر می‌دهد.

به گزارش انرژی پرس،نفت خام سبک – نفت خام برنت و WTIBrent طبقه‌بندی نفت خام سبک شیرین در نظر گرفته می‌شود و به عنوان قیمت معیار نفت در سراسر جهان عمل می‌کند. به دلیل محتوای گوگرد کم و چگالی کم، نفت خام سبک شیرین محسوب می‌شود و ممکن است به راحتی به بنزین تبدیل شود. این نفت از دریای شمال سرچشمه می‌گیرد و از چندین مخلوط نفتی مختلف از جمله برنت مخلوط و نفت خام اکوفیسک تشکیل شده است. اغلب، این نفت خام در شمال غرب اروپا پالایش می‌شود.

روغن سبک شیرین دیگری که اغلب در کنار برنت بریتانیا به آن اشاره می‌شود، وست تگزاس اینترمدیت (WTI) است.

بیشتر بخوانید:  چرا نفت می تواند در سه ماهه چهارم 2023 به 100 دلار برسد؟

چه چیزی معیارهای نفت خام را تعیین می‌کند؟ در دهه گذشته، قیمت نفت خام نوسان بسیاری داشته است. تغییرات کوتاه مدت در تقاضا و عرضه قیمت نفت را نامنظم کرده است. با این وجود از زمان بحران مالی ۲۰۰۹، بسیاری از تحولات تجاری تا حد زیادی به نوسانات قیمت کمک کرده است. مانند رشد اقتصادی کشورهای BRIC مانند چین و هند، و ظهور شکستگی هیدرولیک و حفاری افقی در ایالات متحده، شیوع همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ روسیه و اوکراین نمونه‌هایی از رویدادهای ژئوپلیتیکی هستند که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.