کد خبر : 5775
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 11:58

امارات تولید نفت خود را افزایش می‌دهد؟

امارات تولید نفت خود را افزایش می‌دهد؟
امارات عربی متحده ممکن است سال آینده بر اساس سهمیه بالاتری که از این گروه دریافت کرده است، تولید نفت خود را بالاتر ببرد.

به گزارش انرژی پرس، امارات عربی متحده که سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک پلاس پس از عربستان سعودی و عراق است، در تابستان اعلام کرد در کاهش داوطلبانه تولید اضافی، به عربستان سعودی ملحق نخواهد شد. این کشور سال‌هاست که می‌گوید باید اجازه پیدا کند نفت بیشتری از سهمیه تعیین شده توسط اوپک پلاس، تولید کند.

امارات عربی متحده در نشست ژوئن، امتیاز بزرگی از اوپک پلاس گرفت و سهمیه تولیدش برای سال ۲۰۲۴، به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۳.۲۱۹ میلیون بشکه در روز رسید.

رشد تولید نفت امارات عربی متحده در سال میلادی آینده، لزوما به معنای آن نیست که اوپک پلاس، نفت بیشتری تولید می‌کند زیرا بعضی از اعضای این گروه مانند آنگولا، بسیار پایینتر از سهمیه تعیین شده، نفت تولید می‌کنند.

در حالی که امارات عربی متحده قرار است تولید نفت خود را در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد، با توجه به بازگشت قیمت نفت به سطح ۸۰ دلار در هر بشکه و تقاضای فصلی ضعیف در سه ماهه نخست سال، بازار باور بیشتری پیدا می‌کند که عربستان سعودی کاهش داوطلبانه تولید اضافی خود را در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد. همچنین بازار بیش از پیش درباره احتمال تعمیق کاهش تولید نفت اوپک پلاس صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید:  پژوهشگاه تلاش کرده جایگزین لایسنسور خارجی باشد+فیلم

افت اخیر قیمت نفت، احتمال گرفته شدن چنین تصمیمی در نشست آینده وزیران نفت اوپک پلاس را تقویت کرده است. وارن پاترسون و ایوا مانتی، استراتژیست‌های موسسه مالی آی ان جی اظهار کردند: همچنان انتظار داریم که عربستان سعودی و روسیه، کاهش عرضه اضافی را در اوایل سال ۲۰۲۴ ادامه دهند. با این حال، آنچه چندان روشن نیست این است که آیا گروه اوپک پلاس، کاهش تولید بیشتری را اعمال خواهد کرد یا خیر.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این استراتژیست‌ها اظهار کردند: در صورت کاهش عمیق‌تر تولید اوپک پلاس به همراه تمدید کاهش اضافی عرضه عربستان سعودی و روسیه، مازاد عرضه‌ای که برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ پیش بینی شده است، دیگر وجود نخواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.