کد خبر : 6876
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 14:50

افزایش صادرات نفت خام روسیه با وجود تعمیرات در بندر بالتیک

افزایش صادرات نفت خام روسیه با وجود تعمیرات در بندر بالتیک
داده‌های ردیابی نفتکش‌ها که توسط بلومبرگ در روز سه‌شنبه انجام شد، نشان داد، علی‌رغم تعمیر و نگهداری که باعث کاهش جریان خروجی از بندر پریمورسک در دریای بالتیک در هفته گذشته شد، محموله‌های نفت خام روسیه به طور متوسط چهار هفته‌ای افزایش یافت.

به گزارش انرژی پرس، براساس داده‌های بلومبرگ، صادرات نفت خام روسیه از بنادر این کشور در چهار هفته منتهی به ۱۷ دسامبر به طور متوسط حدود ۳.۲۸ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با میانگین چهار هفته‌ای منتهی به ۱۰ دسامبر حدود ۸۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش داشت.
در چهار هفته منتهی به ۱۰ دسامبر، پس از فروکش طوفان در دریای سیاه که بارگیری در ماه نوامبر را مختل کرده بود، محموله‌های نفت خام روسیه افزایش یافت.
با وجود توقف چهار روزه بارگیری پریمورسک در هفته منتهی به ۱۷ دسامبر، محموله های نفت خام روسیه ۸۰۰۰۰ بشکه در روز در مقایسه با میانگین چهار هفته ای هفته منتهی به ۱۰ دسامبر بیشتر بود.

در پایان هفته گذشته، یک طوفان و تعمیرات برنامه ریزی شده در پریمورسک روسیه را مجبور کرد تا روز جمعه حدود دو سوم از محموله های نفت خام اورال را از بنادر خود در دریای بالتیک و دریای سیاه متوقف کند.

روسیه متعهد شده است که صادرات نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد تا همبستگی با عربستان سعودی، شریک اوپک پلاس، که به طور داوطلبانه تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۳ یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد، نشان دهد.

بیشتر بخوانید:  صادرات پایدار ۲۶۰ هزار بشکه‌ای نفت خام ایران با سوریه و ونزوئلا

در آخرین نشست اوپک پلاس، روسیه اعلام کرد که کاهش صادرات را تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیشتر خواهد کرد و می و ژوئن سال ۲۰۲۳ سطح صادرات مرجع برای این کاهش است که شامل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.
روسیه همیشه در مورد پایبندی خود به توافق اوپک پلاس، حتی قبل از حمله روسیه به اوکراین، طفره رفته است.

از زمان حمله به اوکراین، روسیه داده‌های تولید و صادرات نفت خود را طبقه‌بندی کرده و گفته است که اطلاعات دقیقی در مورد بخش نفت خود که می‌تواند توسط غرب برای ردیابی و سرکوب صادرات نفت یا درآمدهای نفتی روسیه استفاده شود، ارائه نمی‌کند.

در اوایل ماه جاری، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه روسیه به شرکت‌های ردیابی جریان نفت و آژانس‌های گزارش‌دهنده قیمت قول داده است که داده‌هایی درباره تولید، موجودی‌ها و تولید سوخت خود ارائه دهند، پس از اینکه اوپک پلاس از مسکو خواستار شفافیت بیشتر در ردیابی پایبندی خود به کاهش کاهش تولید شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.