کد خبر : 1062
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 16:49

افت چشمگیر تولید پتروشیمی برزیل!

افت چشمگیر تولید پتروشیمی برزیل!
مدیرعامل گروه تجاری آبیکیم اعلام کرد که تولید محصولات پتروشیمی برزیل در چهار ماه نخست سال 2023 میلادی به پایین‌ترین سطح 17 سال گذشته رسید.

به گزارش انرژی پرس، به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، آندره پاسوس گفت: تولید مواد شیمیایی برزیل در بازه زمانی ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی در پی تقاضای ضعیف بخش‌های صنعتی و تداوم واردات مواد شیمیایی از چین، به پایین‌ترین حد خود در ۱۷ سال گذشته رسید.

وی افزود: تولید مواد شیمیایی در چین که با استانداردهای محیط زیستی پایین‌تری نسبت به برزیل روبه‌رو هستند، اکنون تهدیدی برای صنعت این کشور به شمار می‌آید.

مدیرعامل گروه تجاری آبیکم اعلام کرد که بخش تولید مواد شیمیایی چین با هزینه‌های تولید بالاتر و مقررات محیط زیستی سخت‌گیرانه‌تر روبه‌روست.

پاسوس که نماینده تولیدکنندگان مواد شیمیایی است، گفت: تعرفه‌ها برای واردات مواد شیمیایی به برزیل به‌منظور حفظ فضای رقابتی صنعت تا زمانی که دیگر عوامل مانند هزینه‌های بالای انرژی و مواد اولیه بدون تغییر باقی می‌مانند، ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید:  اختصاص جایگاه نخست به پتروشیمی زاگرس در میان فعالان این صنعت

وی اعلام کرد که تولید مواد شیمیایی در برزیل همچنان در رکود است.

بر اساس آمار رسمی اداره آمار برزیل، تولید مواد شیمیایی در سه ماه نخست به شدت کاهش یافت.

بر اساس آمار آبیکم، تولید و فروش مواد شیمیایی برزیل در بازه زمانی ژانویه تا آوریل امسال به پایین‌ترین حد در ۱۷ سال گذشته رسید و تولید نسبت به سال گذشته میلادی ۱۳.۱ درصد و فروش ۸.۸۵ درصد کاهش یافت.

مقدار بهره‌گیری از ظرفیت تولید طی دوره چهار ماه نخست امسال ۶۷ درصد بوده که هشت واحد درصد کمتر از دوره ژانویه تا آوریل ۲۰۲۲ است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.