کد خبر : 6705
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 14:56

اعتراض اساتید دانشگاه اراک به مازوت‌سوزی نیروگاه شازند

اعتراض اساتید دانشگاه اراک به مازوت‌سوزی نیروگاه شازند
اساتید دانشگاه صنعتی اراک در بیانه‌ای خواستار توقف مازوت‌سوزی نیروگاه شازند شدند.

به گزارش انرژی پرس، چندی پیش مدیران برق و گاز استان مرکزی اعلام کردند که برای تامین پایدار برق، ناگزیر به استفاده از سوخت دوم یعنی مازوت هستند.  جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان استان مرکزی نیز به مازوت‌سوزی نیروگاه اعتراض و بیانیه‌ای صادر کرده‌اند. در بخش از این بیانیه آمده است: “همانگونه که مستحضرید علی رغم تلاش های مسئولان ارشد استان مرکزی، متاسفانه شاهد هستیم که در روزهای اخیر (هر چند یک ماه دیرتر نسبت به سال گذشته) مازوت سوزی در نیروگاه شازند مجددا آغاز شده و این موضوع سلامت بیش از یک میلیون شهروند مظلوم ساکن شهرهای اراک و شازند را با مخاطره جدی مواجه می کند.

حال آنکه در قانون هوای پاک مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی تاکید شده که نیروگاه‌ها اجازه ندارند برای جبران کمبود سوخت، مازوت بسوزانند.

لذا ما استادان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اراک در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود از مسئولین ارشد استان مرکزی به ویژه استاندار و نمایندگان مردم شریف اراک و شازند در مجلس شورای اسلامی خواهشمندیم پیگیری های جدی برای متوقف سازی مازوت سوزی در نیروگاه شازند در ماه های سرد پیشرو با جدیت انجام دهند. لازم به یادآوری است که حذف مازوت از نیروگاه شازند مصوبه چندین سفر ریاست جمهوری از جمله سفر سال گذشته رئیس جمهور محترم دولت مردمی و همچنین مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک است.

بیشتر بخوانید:  چگونه می‌توان ۵۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی کرد؟

شایان ذکر است که اساتید دانشگاه صنعتی اراک آمادگی کامل خود را برای ارائه راهکارها و پیشنهادهای علمی به مسئولین مربوطه استانی و ملی در حوزه سولفورزدایی مازوت، ذخیره سازی گاز، مشاوره و طراحی نیروگاه های تولید برق با منابع تجدیدپذیر، نصب فیلترهای مناسب برای نیروگاه و … در جلسات تخصصی و کارشناسی اعلام می دارند.”

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.