کد خبر : 10758
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 14:56

آرامکو مالک بزرگترین شرکت سوخت شیلی شد

آرامکو مالک بزرگترین شرکت سوخت شیلی شد
شرکت آرامکوی عربستان سعودی صد در صد سهام شرکت توزیع «اسماکس» شیلی در منطقه امریکای جنوبی را که در عرصه خرده فروشی انواع سوخت و روانسازها فعالیت می کند، خریداری کرد.

به گزارش انرژی پرس، شرکت آرامکوی عربستان سعودی صد در صد سهام  شرکت توزیع «اسماکس» شیلی در منطقه امریکای جنوبی را که در عرصه خرده فروشی انواع سوخت و روانسازها فعالیت می کند، خریداری کرد.

شرکت آرامکو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این قرارداد نشان از نخستین سرمایه گذاری این شرکت سعودی در تجارت خرده فروشی در امریکای جنوبی است که  بازارهای جذابی دارد و در راستای حمایت از  هدف راهبردی این شرکت برای تقویت زنجیره ارزش خود در بخش های پالایش و مواد شیمایی و بازاریابی است.

به گزارش بلومبرگ، آرامکوی سعودی در سپتامبر ۲۰۲۳، نیز  قراردادی برای خرید کامل شرکت شیلیایی اسماکس متعلق به گروه سهام خصوصی «ساوس کراس » منعقد کرد.

اسماکس یکی از بزرگترین شرکتهای خرده فروشی سوخت و روانکار در شیلی است که حوزه تجاری خود آن  شامل جایگاه های سوخت خرده فروشی، مشاغل فرودگاهی، ایستگاه های توزیع سوخت و تولید و توزیع روان‌ سازها  است. (روان ساز ها که گاهی اوقات روغن رو انکار هم نامیده می شود، دسته ای از روغن ها است که برای کاهش اصطکاک، گرما و سایش بین اجزای مکانیکی که با یکدیگر در تماس هستند استفاده می گردد.)

بیشتر بخوانید:  ساخت موفقیت‌آمیز پایلوت آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی شیل‌های نفتی

شرکت آرامکو اعلام کرد این قرارداد در ایجاد فرصت های جدید برای بازاریابی مواد روان ساز «والولین» از زیر مجموعه این شرکت امریکایی به ارزش ۲.۶۵ میلیارد دلار در فوریه ۲۰۲۳ نقش مهمی ایفا کرده است.

به گزارش روزنامه شیلیایی «دیاریو فینانسیرو»، طبق داده ها و آمارهای مالی سال ۲۰۲۲، شرکت اسماکس  سومین توزیع کننده بزرگ سوخت در بازار محلی  با سهم تقریبا ۱۳٪ بوده است که مجموعه دارایی آن شامل ۲۹۲ ایستگاه خدمات و ۱۴۸ فروشگاه کوچک است.

منبع: میدل ایست نیوز

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.