کد خبر : 1381
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 12:05

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

اطلاعات تجارت نفتی ایران نباید فاش شود

اطلاعات تجارت نفتی ایران نباید فاش شود
به گفته فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در دولت سیزدهم ما هم نفت خود را فروخته و هم درآمدهای آن به کشور برمی‌گردد اما لازم است که در تجارت نفتی خود رمزگذاری داشته و اطلاعات آن فاش نشود.

به گزارش انرژی پرس، فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از زبان وزیر نفت زیاد شنیدیم که می گویند ما نفت خود را می فروشیم و پول آن نیز به کشور برمی‌گردد.

وی گفت: ما دسترسی به اطلاعات اصلی و جزئیات اطلاعات فروش روزانه، ماهانه و سالانه نداریم. ممکن است اگر بنده سوال کنم جزئیات را به من بدهند اما اینکه چه میزان نفت و از چه راه هایی را می فروشیم، رسانه‌ای نمی‌کنیم.

نماینده مردم کازرون در ادامه اظهار کرد: ما باید در تجارت بین المللی خود و به خصوص فروش نفت که تحریم هستیم رمزگذاری داشته باشیم، کسی هم نباید بتواند این رمز را بشکند. اینکه آیا پول فروش نفت به کشور برگردانده می شود و از چه راهی، باز باید محرمانه بماند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: یک راه منطقی تجارت، تهاتر بین کشورها است ولی چقدر از پول فروش نفت را توانسته‌ایم نقد بیاوریم و از چه طریقی نیز این پول را توسط بانک ها جابجا کردیم، مواردی است که اتفاق افتاده اما درایت و سیاست کشور ایجاب می کند که این جزئیات رسانه ای نشود و در رسانه‌ها منتشر شود.

بیشتر بخوانید:  ثبات بازار ارز عامل افزایش درآمدهای نفتی بوده است

عباسی با تاکید بر اینکه وزارت نفت با رعایت مصالح کشور و امنیت تجاری فروش نفت را پیش می برد، تصریح کرد: ما نیز به حرف وزیر استناد و تایید می کنیم که هم نفت خود را فروخته و هم توانسته‌ایم پول آن را بیاوریم و هم تهاتر کالا انجام دهیم. بنده نیز توصیه می کنم مسئولان دولتی جوگیر نشوند و اطلاعات در این زمینه را بیرون ندهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.